Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Barometr Zachowań Konsumentów 2015 od Google’a

Google opublikowało Barometr Zachowań Konsumentów 2015, z którego dowiesz się m.in. jaką rolę w procesie zakupowym odgrywa internet oraz gdzie, kiedy i dlaczego oglądamy wideo online?

Internet jest w centrum wszystkich naszych działań – niezależnie od tego, czy pracujemy, spotykamy się z przyjaciółmi , robimy zakupy czy odpoczywamy. Barometr Zachowań Konsumentów jest globalnym interaktywnym narzędziem Google’a pozwalającym trzymać rękę na pulsie najświeższych cyfrowych trendów.

Aż 61%Europejczyków używa smartfona (cała populacja: offline i online)

Barometr Zachowań Konsumentów to darmowe globalne narzędzie internetowe,  w którym zebrane zostały najświeższe wnioski badawcze na temat zachowań internautów i konsumentów na świecie. Dzięki barometrowi mamy dostęp do najbardziej aktualnych cyfrowych trendów na świecie.

Raport został przygotowany został we współpracy z IAB Europe i TNS Infratest. Dostarcza on dane od 400 tysięcy respondentów z 56 różnych krajów, w tym z Polski. Tak liczna grupa docelowa sprawia, że raport dostarcza bardzo wiarygodnych i ciekawych danych! Narzędzie uwzględnia dane dotyczące 20 sektorów rynkowych, a wśród nich przemysłu odzieżowego i obuwniczego, AGD, kosmetycznego czy spożywczego.

Poniżej znajdziesz infografikę i najważniejsze wnioski z badania.

Europa jest jednym z regionów świata z najbardziej powszechnym dostępem do internetu

Europejczycy korzystają z wielu urządzeń z dostępem do internetu. Używają co najmniej trzech urządzeń z dostępem do internetu (komputer, smartfon i tablet): średnia europejska  48%, średnia światowa 55%. Jednak chętniej korzystają ze swoich smartfonów niż z komputerów. Zjawisko to występuje przede wszystkim wśród młodszych użytkowników.

Urządzenia na  których korzystamy z internetu (Europejczycy poniżej 35 roku życia)

Europejscy internauci z łatwością posługują się dzisiaj technologią cyfrową: aż 57% internautów w Europie i 64% na całym świecie, w Polsce odsetek ten wynosi 60% (4. miejsce w Europie).

Aż 27% polskich internautów korzysta z 4 lub więcej urządzeń łączących się z internetem.

Lepszy dostęp do internetu to większa skłonność do zakupów w sieci

Ponieważ Eurpejczycy są zawsze online, korzystają z internetu także podczas dokonywania wyborów konsumenckich. W całej Europie zrealizowano 62% zakupów przez internet! Odsetek odnosi się do internautów, którzy wyszukiwali informacje na temat lokalnych przedsiębiorstw w ciągu ostatniego miesiąca.

Internet pomaga w podjęciu decyzji o zakupie w tradycyjnym sklepie. Jakich informacji poszukiwano?

Dlaczego ludzie robią zakupy za granicą (internauci, którzy kupili przynajmniej jeden  produkt, lub skorzystali z usługi przez internet za granicą)?

W Polsce zakupy online robi 32% badanych, a aż 64% korzysta z internetu w celu sprawdzenia opinii produktów, które zamierzają kupić.

Dostęp do internetu zmienia zwyczaje telewidzów

Dzięki smartfonom możemy częściej oglądać materiały wideo online. Aż 53% użytkowników smartfonów z dostępem do internetu w Europie ogląda wideo online co najmniej raz w tygodniu, na świecie odsetek wynosi 55%.

Oznacza to również, że internauci (desktopowi, tabletowi i smartfonowi) oglądają treści zarówno w domu (93%) jak i poza nim (33%). Ludzie w pełni skoncentrowani są na treściach wideo, nawet jeśli oglądają je na smartfonie. Na każdym rodzaju urządzenia ok. 60% internautów (oglądających w ciągu ostatniego tygodnia wideo) było całkowicie lub w znacznym stopniu skoncentrowanych na oglądanych treściach.

W Polsce 71% badanych surfuje po internecie podczas oglądania telewizji. Tego typu zachowania wykorzystuje w Polsce chyba tylko telewizja TVN 24, która w programie Wstajesz i wiesz Jarosława Kuźniara wchodzi w interakcję z internautami (na Twitterze, e-maile, etc.)

Momenty, które mają znaczenie

Infografika Barometr Zachowań Konsumenckich 2015

 

Zapraszamy Was także na stronę Consumer Barometer przygotowana przez Google’a, na której można tworzyć własne wykresy, zestawiać ze sobą dane rynkowe i dostosowywać je do własnych potrzeb.

źródło: Blog Google Polska (Marta Jóźwiak, Head of Communications, Google Poland & CEE) – Prezentujemy Barometr Zachowań Konsumentów 2015

Exit mobile version