Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Już 61 proc. polskich internautów ma smartfona

Blisko ⅔ internautów w Polsce posiada smartfona, a ponad ¼ z nich nie wyobraża sobie życia bez niego. Zobaczcie wyniki raportu MEC Mobile Report.

Jak korzystamy ze smartfonów?

O 17 proc. (z 53 proc. do 61 proc.) wzrósł w 2014 r. odsetek posiadaczy smartfonów wśród polskich internautów – wynika z czwartej, najnowszej edycji badania „MEC Mobile Report” zrealizowanego przez dom mediowy MEC.

Telefony z internetem są najmocniej rozpowszechnione wśród 15-19-latków – 78 proc. z nich ma smartfona (w 2013 r. – 60 proc.). Jednak największy, aż 45-procentowy wzrost popularności tych urządzeń nastąpił w grupie 45-49-latków, już 57 proc. z nich deklaruje korzystanie z internetu w swoim telefonie.

Odsetek posiadaczy smartfonów według wieku (2013 i 2014 rok)

Odsetek posiadaczy smartfonów (wg wieku).

Wraz z ich upowszechnianiem, zmienia się rola smartfonów w życiu konsumentów. 27 proc. właścicieli tych urządzeń – o 5 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej, nie wyobraża sobie życia bez smartfona.

W porównaniu z poprzednimi latami, badani coraz częściej wykorzystują internet w telefonach do kontaktów ze znajomymi – poprzez Facebooka (46 proc.) czy prywatną pocztę (41 proc.). Korzystanie z Facebooka jest znacznie powszechniejsze wśród kobiet (blisko 60 proc. wobec zaledwie 31 proc. mężczyzn), a spośród grup wiekowych korzystanie z Facebooka w telefonie jest najpopularniejsze wśród 15-19-latków (ponad 76 proc. z nich przez telefon łączy się z tym portalem).

Dlaczego używamy internetu w telefonie?

Powody korzystania z internetu przez smartfona.

Wciąż nieliczni użytkownicy smartfonów używają ich do załatwiania „poważniejszych” spraw – jak transakcje finansowe (13 proc.) czy robienie zakupów (4 proc.). O ile w finansach widać trend wzrostowy – rok wcześniej tylko 9 proc. badanych korzystała z komórki przy ich obsłudze, to zakupy za pomocą smartfona od 2 lat robi ten sam odsetek właścicieli telefonów z internetem.

Smartfonowcy coraz częściej instalują na swoich telefonach dodatkowe aplikacje – ściąga je już 72 proc. właścicieli tych urządzeń, o 5 p. proc. więcej niż rok wcześniej. Większość użytkowników ma jednak nie więcej niż 10 dodatkowych aplikacji.

Większość użytkowników poprzestaje na darmowych opcjach. Mając do wyboru płatne aplikacje bez reklam i bezpłatne z reklamami, wolimy nie płacić, a w zamian mieć styczność z komunikacją marketingową. Tylko 17 proc. właścicieli smartfonów ściąga zarówno płatne jak i bezpłatne aplikacje i – co ciekawe – odsetek użytkowników, którym zdarza się za nie płacić, lekko spadał na przestrzeni dwóch ostatnich lat.

Jakie aplikacje mobilne instalujemy na smartfonach?

Jakie instalujemy aplikacje mobilne?

Przyzwolenie na reklamy to pozytywny sygnał dla marketerów. Już 55 proc. właścicieli smartfonów twierdzi, że zetknęło się z reklamami na swoich urządzeniach, do 40 proc. wzrósł też odsetek smartfonowców, którzy szukali dodatkowych informacji o markach pod wpływem promocji – mówi Izabela Albrychiewicz, CEO MEC – Już ponad 2/3 grupy tzw. grupy komercyjnej to posiadacze smartfonów, którzy coraz częściej korzystają z sieci za pośrednictwem tych urządzeń. Tak więc pytanie dla marketerów brzmi nie „czy”, ale „jak” być tam dla nich dostępnym ze swoją marką – dodaje.

Wyniki raportu pokazują dalszy potencjał rozwoju rynku smartfonów, ale głównie w obrębie ich aktualnych posiadaczy. Wśród tych, którzy mają swój aparat od przynajmniej 6 miesięcy, prawie połowa myśli o wymienieniu go na nowy. Wśród tych, którzy smartfona nie posiadają, tylko 13 proc. rozważa jego zakup.

Badanie „MEC Mobile Report” zrealizowano w maju br., na próbie 1353 internautów w wieku powyżej 15 lat.

źródło: MEC Mobile Report –  blisko ⅔ polskich internautów ma smartfony, wolimy aplikacje z reklamami, ale za darmo

Exit mobile version