Site icon mobiRANK.pl Przejdź do pełnej wersji

Reklamy mobilne najczęściej na iPadzie

Aż 91 procent wyświetleń reklam mobilnych ma miejsce na tablecie Apple’a.

Reklamodawcy wydają najwięcej pieniędzy na wyświetlanie swoich reklam na urządzeniach z iOS-em i Androidem. Najnowsze statystyki pokazują, że Apple pokonuje Google w wyświetlaniu reklam na iPadzie, na którym wyświetlanych jest aż 91 proc. reklam mobilnych.  Również iPhone wyprzedza telefony z Androidem w czerpaniu zysków z reklam. Podczas gdy smartfony z Androidem dostarczają 30,5 procenta wyświetleń reklam, platforma otrzymuje tylko 27,7 procent dochodów. Dla porównania, choć na iPhone’ie notuje się 30,8 procent wyświetleń, to dostaje 36,44 procent przychodów z reklam mobilnych (wg. firmy Opera Mediaworks analizującej reklamy mobilne).

Ogólnie rzecz biorąc, iOS jest zdecydowanym liderem na rynku zarówno w liczbie wyświetleń i generowania przychodów, zdobywając prawie 44 procent wszystkich wyświetleń reklam, to jest niemal połowa wszystkich dochodów, podaje spółka w swoim raporcie.

Chociaż iPhone, iPad i iPod Touch, razem miały 43,7 proc. wyświetleń reklam, platforma Android zdobyła 31,2 proc., w kategorii „Inne” uzyskano natomiast 16,2 proc., następnie z 5,1 proc. jest Symbian, BlackBerry z 3,3 proc., a Windows ma marne 0,2 proc.

Reklamy na tabletach

Apple „nadal triumfuje w zakresie monetyzacji” przychodów z reklam – według Opera Mediaworks. Co więcej, jeśli chodzi o tablety z Androidem „ich udział w rynku jest nadal prawie niezauważalny”.

Apple ma aż o 91,2 procent wyświetleń reklamy a Samsung jest na odległym drugim miejscu z nieco ponad 6 proc.

W rzeczywistości w sprawozdaniu koreańskiej spółki czytamy o  58,45 proc. mobilnych wyświetleń reklam dostarczanych do urządzeń z systemem Android. HTC jest drugim co do wielkości producentem w zakresie reklamy na Androidzie, dostarczając 10,8 proc.

Innym intrygującym wnioskiem z badania jest to, że reklamy w aplikacjach (tzw. in-app ads) są bardziej preferowane przez użytkowników niż mobilne reklamy internetowe. In-app ads zostały kliknięte 1,5 proc. więcej razy w porównaniu do 1,1 proc. dla mobilnych reklam internetowych. Skuteczność reklam w aplikacji jest również 1,7 razy lepsza niż mobilnych alternatyw internetowych. Jak piszą autorzy raportu, chociaż użytkownicy mobilni są bardziej otwarci na reklamy in-app, to i tak te drugie pozostają bardziej popularne wśród reklamodawców w stosunku 3:2.

źródło: iDownloadBlog

Exit mobile version