Reklamy mobilne najczęściej na iPadzie

Aż 91 procent wyświetleń reklam mobilnych ma miejsce na tablecie Apple’a.

Reklamy na urządzeniach mobilnych

Reklamodawcy wydają najwięcej pieniędzy na wyświetlanie swoich reklam na urządzeniach z iOS-em i Androidem. Najnowsze statystyki pokazują, że Apple pokonuje Google w wyświetlaniu reklam na iPadzie, na którym wyświetlanych jest aż 91 proc. reklam mobilnych.  Również iPhone wyprzedza telefony z Androidem w czerpaniu zysków z reklam. Podczas gdy smartfony z Androidem dostarczają 30,5 procenta wyświetleń reklam, platforma otrzymuje tylko 27,7 procent dochodów. Dla porównania, choć na iPhone’ie notuje się 30,8 procent wyświetleń, to dostaje 36,44 procent przychodów z reklam mobilnych (wg. firmy Opera Mediaworks analizującej reklamy mobilne).

Ogólnie rzecz biorąc, iOS jest zdecydowanym liderem na rynku zarówno w liczbie wyświetleń i generowania przychodów, zdobywając prawie 44 procent wszystkich wyświetleń reklam, to jest niemal połowa wszystkich dochodów, podaje spółka w swoim raporcie.

Chociaż iPhone, iPad i iPod Touch, razem miały 43,7 proc. wyświetleń reklam, platforma Android zdobyła 31,2 proc., w kategorii „Inne” uzyskano natomiast 16,2 proc., następnie z 5,1 proc. jest Symbian, BlackBerry z 3,3 proc., a Windows ma marne 0,2 proc.

Reklamy na tabletach
Reklamy na tabletach

Apple „nadal triumfuje w zakresie monetyzacji” przychodów z reklam – według Opera Mediaworks. Co więcej, jeśli chodzi o tablety z Androidem „ich udział w rynku jest nadal prawie niezauważalny”.

Apple ma aż o 91,2 procent wyświetleń reklamy a Samsung jest na odległym drugim miejscu z nieco ponad 6 proc.

W rzeczywistości w sprawozdaniu koreańskiej spółki czytamy o  58,45 proc. mobilnych wyświetleń reklam dostarczanych do urządzeń z systemem Android. HTC jest drugim co do wielkości producentem w zakresie reklamy na Androidzie, dostarczając 10,8 proc.

Innym intrygującym wnioskiem z badania jest to, że reklamy w aplikacjach (tzw. in-app ads) są bardziej preferowane przez użytkowników niż mobilne reklamy internetowe. In-app ads zostały kliknięte 1,5 proc. więcej razy w porównaniu do 1,1 proc. dla mobilnych reklam internetowych. Skuteczność reklam w aplikacji jest również 1,7 razy lepsza niż mobilnych alternatyw internetowych. Jak piszą autorzy raportu, chociaż użytkownicy mobilni są bardziej otwarci na reklamy in-app, to i tak te drugie pozostają bardziej popularne wśród reklamodawców w stosunku 3:2.

źródło: iDownloadBlog