Netflix ma już ponad 200 mln użytkowników!

Usługa streamingowa Netflix się nie zatrzymuje i odnotowuje kolejne wielkie wzrosty, zamykając 2020 rok z liczbą ponad 200 milionów użytkowników.

Liczba użytkowników serwisu Netflix od 2016 do 2020 roku

Serwis Netflix niewątpliwie skorzystał na lockdownie i tym, że wielu ludzi na świecie oglądało filmy i seriale podczas zeszłego roku. Globalny kryzys związany z COVID-19, zmusił ludzi do pozostania w domu przez całe tygodnie – szukali oni rozrywki między innymi oglądając Netfliksa. Najnowsze wyniki kwartalne serwisu wydają się potwierdzać ten pogląd, ponieważ gigant strumieniowania dodał więcej płatnych subskrybentów w ciągu ostatniego roku niż kiedykolwiek wcześniej w swojej historii. Tylko w pierwszym kwartale z usługi skorzystało prawie 16 milionów nowych subskrybentów, a do końca czerwca kolejne 10 milionów abonentów. Po spodziewanym spowolnieniu w trzecim kwartale wzrost liczby użytkowników ponownie przyspieszył w ostatnich trzech miesiącach 2020 roku, zwiększając całkowitą liczbę subskrybentów Netfliksa do 203,7 mln, co oznacza wzrost o 36,6 mln od końca 2019 roku.

Biorąc pod uwagę okoliczności, w jakich osiągnięto rekordowy wzrost liczby subskrybentów, Netflix był na tyle rozsądny, że nie chełpił się tym. Zamiast tego w liście do akcjonariuszy firma utrzymała swój komunikat w powściągliwym tonie.

Dzięki bezprecedensowemu impulsowi wzrostowemu, napędzanemu częściowo przez pandemię COVID-19 i zmiany w naszym stylu życia, Netflix przekroczył 200 milionów subskrybentów w 2020 roku.

Żyjemy w niepewnych czasach z ograniczeniami co do tego, co możemy robić społecznie, a wiele osób ucieka się do rozrywki w celu relaksu, kontaktu, komfortu i motywacji (…) W Netflixie doskonale zdajemy sobie sprawę, że mamy szczęście, że mamy usługę, która ma jeszcze większe znaczenie dla ludzi zamkniętych w domu i którą możemy obsługiwać zdalnie przy minimalnych zakłóceniach w perspektywie krótko- i średnioterminowej

Po krótkim spowolnieniu w III kwartale 2020 roku firma pozyskała 8,5 miliona abonentów w czwartym kwartale, przekraczając własne plany oraz oczekiwania analityków. Najpopularniejsza na świecie usługa przesyłania strumieniowego wideo ma obecnie 203,7 milionów płatnych subskrybentów na całym świecie, a liczba klientów międzynarodowych przewyższa liczbę klientów w Ameryce Północnej o ponad 50 milionów.

Najnowszy raport o zyskach Netflix daje inwestorom i ogółowi społeczeństwa wgląd w to, skąd wziął się wzrost największej na świecie usługi przesyłania strumieniowego.

Kwartalny przyrost użytkowników serwisu Netflix od 2012 do 2020 roku
Kwartalny przyrost użytkowników serwisu Netflix od 2012 do 2020 roku

Nic dziwnego, że znaczna część wzrostu liczby subskrybentów Netflix pochodzi ostatnio z rynków międzynarodowych, ponieważ wskaźniki adopcji w Ameryce Północnej są już dość wysokie. W ciągu 12 miesięcy zakończonych 31 grudnia 2020 roku usługa przesyłania strumieniowego dodała 36,5 miliona płatnych abonentów na całym świecie, z których 30,3 miliona znajdowało się poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą.

EMEA była najważniejszym rynkiem wzrostowym dla Netflix w ciągu ostatniego roku, a baza abonentów firmy wzrosła z 51,8 do 66,7 mln w regionie. Tymczasem zasięg Netflixa w regionie Azji i Pacyfiku pozostaje stosunkowo niewielki z „zaledwie” 25,5 mln subskrybentów na 31 grudnia 2020 roku.

Liczba użytkowników serwisu Netflix wg regionów na świecie 4Q 2020
Liczba użytkowników serwisu Netflix wg regionów na świecie w 4Q 2020 roku

Netflix jest obecnie dostępny w ponad 190 krajach, z jedynymi wyjątkami w Chinach, Korei Północnej i Syrii.

Średni miesięczny przychód na abonenta jest najwyższy w Ameryce Północnej i wynosi 13,51 USD, a następnie w regionie EMEA (11,05 USD), Azji i Pacyfiku (9,32 USD) oraz w Ameryce Łacińskiej (7,12 USD).

źródło: Statista | Netflix