YouTube miał aż 12,6-proc. udział wśród serwisów streamingowych na telewizorach amerykańskich użytkowników we wrześniu 2025 roku.
Netflix poszukuje sposobów na utrzymanie pozycji lidera na wysoce konkurencyjnym i rozdrobnionym rynku streamingu. Chociaż jego podejście do inwestowania w reklamę wydaje się przynosić efekty, o czym świadczy rekordowa sprzedaż reklam w trzecim kwartale 2025 roku, wejście na rynek gier jest mniej pewne. Gigant streamingu rozważa w przyszłości również szereg nowych inicjatyw, w tym uruchomienie podcastów wideo Spotify w 2026 roku. Oznacza to, że pełne wersje wybranych programów nie będą już dostępne na YouTubie, głównym konkurencie Netflixa.
Według The Gauge, miesięcznego raportu Nielsena na temat zachowań widzów telewizji w Stanach Zjednoczonych, streaming nadal odgrywa wiodącą rolę w dzisiejszym rynku telewizyjnym. Udział streamingu w oglądalności telewizji w USA wyniósł 45,2% we wrześniu 2025 roku, pozostawiając daleko w tyle telewizję kablową i nadawczą, z wynikiem po 22,3%. Dzieje się tak nawet pomimo wzrostu, jaki telewizja nadawcza odnotowały w zeszłym miesiącu po relacjonowaniu meczów NFL i powrocie futbolu akademickiego.
Pomijając pewne sezonowe wahania, udział streamingu w oglądalności telewizji stale rośnie od lipca 2022 roku, kiedy to po raz pierwszy przewyższył telewizję kablową. W lipcu 2025 roku osiągnął rekordowy poziom 47,3% udziału w całkowitej oglądalności telewizji w Stanach Zjednoczonych, napędzany częściowo przez nowe treści na platformach, takie jak oryginalny serial Netflixa „Squid Games”, najchętniej oglądany tytuł miesiąca z wynikiem 5,4 miliarda minut.
Przed konferencją Netflixa dotyczącą wyników finansowych, jednym z głównych poruszonych tematów był wpływ generatywnej sztucznej inteligencji na platformy streamingowe. Chociaż nadal nie jest jasne, jak dokładnie technologia ta wpłynie na firmy streamingowe. Prezes Netflixa, Ted Sarandos, powiedział: „Jesteśmy przekonani, że sztuczna inteligencja pomoże nam i naszym partnerom kreatywnym opowiadać historie lepiej, szybciej i w nowy sposób (…) Nie martwimy się, że sztuczna inteligencja zastąpi kreatywność”.

W liście do swoich interesariuszy Netflix opisał, jak zaczął wykorzystywać możliwości technologii, aby usprawnić swoją pracę. Obejmuje to włączenie wykorzystanie do produkcji treści, od wstępnej wizualizacji garderoby i projektów scenografii, po odmłodzenie postaci podczas montażu, a także wykorzystanie do poprawy działalności reklamowej oraz jakości rekomendacji i funkcji wyszukiwania.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Statista