Ministerstwo Cyfryzacji promuje mStłuczkę w nowej kampanii mObywatela

Ministerstwo Cyfryzacji zachęca kierowców do korzystania z mStłuczki w nowej kampanii pod hasłem „Z mObywatelem kierowca ma łatwiej”.

mStłuczka w aplikacji mObywatel - kadr ze spotu promującego usługę

Akcja informacyjna będzie prowadzona w telewizji, radiu, internecie oraz na nośnikach outdoorowych od 15 października do 30 listopada 2025 roku. Nowa kampania koncentruje się na usłudze mStłuczka – nowoczesnym rozwiązaniu, które pozwala kierowcom na szybkie i bezpieczne zgłoszenie kolizji drogowej bez konieczności uzupełniania papierowych formularzy. Dzięki usłudze można w kilka minut sporządzić elektroniczne oświadczenie i przesłać je bezpośrednio do ubezpieczyciela. Z tym przekazem Ministerstwo Cyfryzacji chce dotrzeć do milionów kierowców w Polsce i dzięki temu zdobyć kolejnych użytkowników aplikacji mObywatel.

Z mObywatelem kierowca ma łatwiej 

Prawie 60% Polek i Polaków ma uprawnienia do kierowania pojazdami, a 5,5 mln z nich korzysta z Prawa jazdy w aplikacji mObywatel. Kierowcy to duża grupa społeczna, wśród której można zwiększyć poziom korzystania z aplikacji mObywatel. Dlatego najnowsza kampania informacyjna jest adresowana właśnie do nich. Wprowadzona niedawno mStłuczka przyda się tym, którym zależy na prostych i intuicyjnych rozwiązaniach w sytuacjach stresowych, takich jak kolizja drogowa.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Łatwo zaktualizujesz dane kontaktowe (RDK) w mObywatelu

Głównym formatem reklamowym jest 30-sekundowy spot wideo, w którym „zderzono” dwa światy tj. kierowców z aplikacją mObywatel oraz tych bez niej. Film prowadzi widza przez kolejne kroki załatwiania formalności po stłuczce i wskazuje zalety korzystania z cyfrowego rozwiązania.

Ogólnopolska kampania na szeroką skalę 

Główny spot reklamowy będzie można zobaczyć w największych stacjach telewizyjnych. Akcja prowadzona będzie też w ogólnopolskich i lokalnych stacjach radiowych oraz na największych platformach i u kluczowych wydawców w internecie. Zaplanowano również obecność na nośnikach outdoorowych, na autobusach w 13 polskich miastach. 

Celem kampanii jest dotarcie do szerokiego grona użytkowników za pomocą różnych mediów. Kampania rozpoczęła się 15 października i potrwa do 30 listopada br. 

mObywatel ma łatwiej 

Warto wspomnieć, że obecna akcja informacyjna to rozwinięcie i rozszerzenie rozpoczętej w listopadzie 2024 parasolowej kampanii pod hasłem „mObywatel ma łatwiej”. Ministerstwo Cyfryzacji zachęca w niej Polaków do pobrania i korzystania z aplikacji, poprzez prezentację kolejnych przydanych funkcji. W poprzednich odsłonach promowane były: mDowód, zastrzeganie numeru PESEL oraz możliwość zgłaszania incydentów w internecie i otrzymywania powiadomień o zagrożeniach w funkcji Bezpiecznie w sieci, a także usługi związane z głosowaniem w wyborach prezydenckich.  

Za koncepcję kreatywną i produkcję materiałów reklamowych odpowiada agencja GoldenSubmarine. Spot reklamowy kręcony był w Warszawie we wrześniu 2025, a jego reżyserem jest Tomasz Knittel.  

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Ministerstwo Cyfryzacji