Apple utrzymało pozycję najcenniejszej marki świata już 13. rok z rzędu, zajmując pierwsze miejsce w rankingu Interbrand 2025 Best Global Brands z szacowaną wartością marki na 470,9 mld dolarów.

Coroczny raport Interbrand Best Global Brands 2025 ocenia 100 największych firm świata pod kątem wyników finansowych, siły marki w decyzjach zakupowych i ogólnej konkurencyjności. Według najnowszego raportu łączna wartość marek wszystkich 100 firm wzrosła o 4,4% rok do roku, osiągając 3,6 biliona dolarów.
Apple po raz pierwszy znalazło się w pierwszej 25 rankingu Interbrand w 2008 roku i osiągnęło pozycję lidera do 2013 roku, utrzymując swoją dominację przez ponad dekadę znaczących zmian w technologii konsumenckiej.
Jej wycena w wysokości 470,9 miliarda dolarów oznacza spadek o 4% w porównaniu z rokiem ubiegłym, ale nadal plasuje firmę z łatwością przed drugim w rankingu Microsoftem, którego wartość wzrosła o 10% do 388,5 miliarda dolarów. Amazon, Google i Samsung zamknęły pierwszą piątkę z wartościami marek odpowiednio 319,9 mld USD, 317,1 mld USD i 90,5 mld USD.

Chociaż Apple pozostaje najcenniejszą marką na świecie, raport wskazał na gwałtowny wzrost wartości marki Nvidia, producenta układów AI, która odnotowała 116% wzrost wartości marki do 43,2 mld USD, awansując z 36. na 15. miejsce – największy roczny wzrost w historii Interbrand. Ponadto, Instagram po raz pierwszy wszedł do pierwszej dziesiątki, odnotowując 27% wzrost wartości marki, podczas gdy Nike spadło z 14. na 23. miejsce, tracąc 26% swojej wyceny. Tesla spadła o 13 pozycji na 25. miejsce po 35% spadku.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Interbrand | macrumors