Apple udostępniło podpowiedź w swoim centrum pomocy, która pomoże Ci wyeliminować frustrujący błąd „Niedostarczona” wiadomość w iMessage.

Firma Apple zaktualizowała dziś dokument pomocy technicznej, szczegółowo opisując, dlaczego wiadomości iMessage mogą wyświetlać komunikat „Niedostarczone”, pojawiać się jako wiadomości SMS/RCS w zielonych dymkach lub przychodzić z adresu e-mail zamiast numeru telefonu.
Jak zauważył serwis MacRumors, Apple twierdzi, że te problemy mogą wynikać z braku aktywacji karty eSIM podczas konfiguracji nowego iPhone’a z systemem iOS 26. Po wybraniu opcji konfiguracji karty eSIM w Ustawieniach, iMessage nie aktywuje się automatycznie.
Oznacza to, że po skonfigurowaniu karty eSIM w aplikacji Ustawienia, konieczna będzie również ręczna aktywacja iMessage:
- W aplikacji Ustawienia wybierz Aplikacje.
- Przejdź do Wiadomości.
- Wyłącz i ponownie włącz iMessage.
Jeśli nie aktywujesz iMessage lub karty eSIM podczas konfiguracji nowego iPhone’a z systemem iOS 26,
iMessage nie aktywuje się automatycznie po skonfigurowaniu karty eSIM w Ustawieniach. Wiadomości mogą powodować wyświetlanie alertu „Niedostarczone”, pojawiać się jako wiadomości SMS/RCS w zielonych dymkach lub pochodzić z Twojego adresu e-mail zamiast numeru telefonu.
Ta rada wydaje się dotyczyć głównie osób, które pomijają etap konfiguracji karty eSIM podczas początkowej konfiguracji nowego iPhone’a. Może to również dotyczyć osób, które zmieniają operatora i konfigurują nową kartę eSIM w aplikacji Ustawienia.
To co najmniej druga usterka iMessage, która dotknęła użytkowników od czasu wydania iOS 26. Na początku tego miesiąca Apple udostępniło kolejny poradnik dla użytkowników iPhone’ów dotyczący tego, co zrobić jeśli mogą aktywować iMessage za pomocą swojego numeru telefonu.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Apple Support