Co zmienić, aby zamiast adresu e-mail wyświetlała się Twoja nazwa na Apple Watchu?

Dlaczego na zegarkach Apple Watch Twoich znajomych wyświetla się Twój adres e-mail zamiast imienia i nazwiska? I jak to naprawić?

Wyświetlanie adresu e-mail zamiast nazwy znajomego w aplikacji Fitness (iPhone/Apple Watch)
Wyświetlanie adresu e-mail zamiast nazwy znajomego w aplikacji Fitness (iPhone/Apple Watch)

Jeśli bierzesz udział w rywalizacji z innymi osobami na Apple Watchu, i udostępniasz im swoją aktywność fizyczną w aplikacji Fitness, a zamiast Twojego imienia i nazwiska wyświetla się im Twój adres e-mail, to musicie sprawdzić kilak ustawień, aby naprawić ten problem.

Zazwyczaj, aby naprawić błąd z wyświetlaniem adresu e-mail zamiast imienia i nazwiska w aplikacjach na Apple Watchu, wystarczy upewnić się czy kontakt na iPhonie zawiera adres e-mail powiązany z Apple ID oraz poprawne imię i nazwisko. Zarówno w Twoich Kontaktach, jak i Kontaktach Twojego znajomego.

Taka sytuacja może się zdarzyć, gdy na przykład z aplikacji Mail usuniesz skrzynki pocztowe i zsynchronizowane kontakty, w których był mail Twojego znajomego.

Należy dodać wyświetlany adres e-mail do kontaktu na iPhonie osoby, która widzi tylko adres e-mail, zamiast pełnej nazwy:

  • Otwórz aplikację Kontakty na iPhonie.
  • Znajdź kontakt osoby, której imię i nazwisko nie wyświetla się poprawnie.
  • Sprawdź, czy jej wizytówka zawiera adres e-mail używany dla jej Apple ID.
  • Upewnij się, że imię kontaktu jest wpisane poprawnie.
  • Uruchom ponownie urządzenia.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Aplikacja Telefon na iPhonie ma problem z powiadomieniami

Uruchom ponownie iPhone’a i Apple Watch. Czasami może to pomóc zsynchronizować dane kontaktowe i rozwiązać problemy z aktywacją.

Można spróbować zresetować dane synchronizacji Kontaktów i Kalendarza w aplikacji Watch na iPhonie, przechodząc do Mój zegarekOgólneWyzerujWyzeruj dane synchronizacji.

Jeśli problem wciąż występuje, nawet po ponownym uruchomieniu urządzeń, spróbuj poniższych kroków, aby sprawdzić dane kontaktowe:

  • Sprawdź, czy problem dotyczy wyłącznie aplikacji treningowej Fitness, czy występuje w innych aplikacjach, takich jak Wiadomości lub Znajdź mój.
  • Upewnij się, że adres e-mail danej osoby jest poprawnie dodany do jej Kontaktu również na jej urządzeniu.
  • Mozesz sprawdzić, czy nie masz w Kontaktach wpisanej tej samej osoby dwa razy lub jako sam adres e-mail.
  • Możesz usunąć dany kontakt i dodać go ponownie.

Ostatecznie można zresetować urządzenie i przywrócić z kopii zapasowej iCloud, ale to rozwiązanie nie dane gwarancji, że ten błąd zostanie wyeliminowany. Przed wyzerowaniem urządzenia upewnij się, że masz wykonane wszystkie kopie zapasowe!

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Błąd pod iOS 26 uniemożliwia niektórym użytkownikom iPhone’a 17 pobranie Apple Intelligence

We wpisie wykorzystano porady z oficjalnego forum pomocy firmy Apple:

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Apple