W ramach swojej kultowej kampanii „Shot on iPhone” firma Apple wydała kolejny krótki film zatytułowany „Big Man” z udziałem brytyjskiego rapera Michaela „Stormzy” Omariego.

Krótki film, który udostępniono w środę, przedstawia Stormzy’ego w roli zmęczonego światem muzyka, który nie tworzył żadnej muzyki od prawie ośmiu lat. Postać Stormzy’ego, Tenzman, spotyka dwójkę bystrych i radosnych dzieciaków, a trio wyrusza w zmieniającą życie podróż, która kończy się tym, że Tenzman tworzy nową muzykę. „Big Man” trwa nieco poniżej 20 minut, a krótkometrażowy film wyreżyserował Aneil Karia. Ten londyński pisarz i reżyser znany jest ze swojej pracy nad Beat, Surge i The Long Goodbye. Karia pojawia się również w zakulisowym filmie Apple’a do „Big Man”, w którym reżyser przedstawia zalety wykorzystania iPhone’a 16 Pro w projekcie.
Karia mówi, że jest to jego pierwszy projekt filmowy z wykorzystaniem iPhone’a, nazywając ten proces interesującym i orzeźwiającym. Ponieważ iPhone’y są znacznie mniejsze od typowych kamer używanych do produkcji telewizyjnych i teledysków, są bardziej wszechstronne.
„Lekkość i elastyczność, które się z tym wiążą, są w pewnym sensie nieograniczone” — powiedział reżyser filmu „Big Man”. Krótkometrażowy film Apple został nakręcony w całości na iPhonie 16 Pro, który oferuje wiele zaawansowanych funkcji aparatu, takich jak przycisk sterowania kamerą. Urządzenie jest również wyposażone w główny aparat 48 MP, aparat ultraszerokokątny 48 MP i teleobiektyw 12 MP z tyłu.
W materiale wideo zza kulis filmu „Big Man” wspomniano również o trybie kinowym iPhone’a, małej głębi ostrości i zakresie dynamiki, a także o funkcji automatycznego ustawiania ostrości. iPhone 16 Pro. Stuart Bentley, dyrektor zdjęć do filmu, podkreślił między innymi możliwość nagrywania filmów 4K przez iPhone’a przy 120 klatkach na sekundę. „Wykorzystujemy możliwości aparatu do granic jego możliwości i odkryliśmy, że jest naprawdę odporny” — powiedział Bentley.
To nie jest pierwszy raz, kiedy Apple współpracuje ze znanym filmowcem, aby zaprezentować zaawansowane możliwości i funkcje iPhone’a. Kampania „Shot on iPhone” stała się w pewnym sensie coroczną tradycją, biorąc pod uwagę poprzednie wydania firmy.
W 2020 roku Apple zademonstrowało możliwości iPhone’a 11 Pro w dziewięciominutowym filmie krótkometrażowym Damiena Chazelle’a „The Stunt Double”. Wyróżnia się on na tle innych filmów z serii, ponieważ został nakręcony w całości w pionowym formacie obrazu. Dwa lata później firma zamówiła 20-minutowy film łączący sen z akcją „Life is But a Dream” Park Chan-wooka. Film ten pokazał możliwości i zestaw funkcji iPhone’a 13 Pro w kontekście kręcenia filmów.
30-minutowy film z 2023 roku „Fursat” opowiada historię mężczyzny tak zafascynowanego swoją przyszłością, że ryzykuje utratę tego, co ma w teraźniejszości. Jest to wynik pomysłu producenta iPhone’a, aby zlecić indyjskiemu reżyserowi Vishalowi Bhardwajowi pomoc w wyeksponowaniu iPhone’a 14 Pro jako narzędzia do kręcenia filmów.
Apple wydało „Midnight”, film akcji w reżyserii Takashiego Miike o taksówkarzu z Tokio, w 2024 roku. Film „Shot on iPhone” to aktorski i gorączkowy remake mangi o tym samym tytule. 20 czerwca film „28 Days Later” zostanie w pełni wydany w kinach. iPhone firmy Apple odegrał kluczową rolę w wizualnej narracji „28 Days Later”, podobnie jak we wcześniejszych wydaniach „Shot on iPhone”.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Apple Insider