Legitymacja doradcy podatkowego w mObywatelu!

Do dokumentów dostępnych w aplikacji mObywatel dołącza elektroniczna wersja Legitymacji doradcy podatkowego.

Legitymacja doradcy podatkowego w aplikacji mObywatel

Legitymacja doradcy podatkowego wydawana przez Krajową Izbę Doradców Podatkowych to kolejny dokument w aplikacji, który potwierdza uprawnienia zawodowe. Dowiedz się więcej o nowym cyfrowym dokumencie w mObywatelu i o tym, kto i jak może z niego skorzystać.

Co umożliwia cyfrowa legitymacja doradcy podatkowego w aplikacji? 

Dzięki cyfrowej legitymacji osoby, które posiadają uprawnienia doradcy podatkowego, mogą potwierdzać je za pomocą telefonu. Skorzystają z niej osoby, które są wpisane na listę Krajowej Rady Doradców Podatkowych i dodały wcześniej do aplikacji mDowód.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Od lipca 2025 roku legitymacje studenckie domyślnie w mObywatelu

Doradcy podatkowi nie tylko pomagają w realizacji zobowiązań podatkowych, w tym w sporządzaniu zeznań, deklaracji czy prowadzeniu ksiąg, ale także doradzają w sprawach celno-skarbowych i przy rozliczaniu funduszy publicznych w przedsiębiorstwach. Mogą oni reprezentować swoich klientów przed organami podatkowymi (wszystkie instancje), w czasie kontroli skarbowych lub kontroli ZUS orazprzed sądami administracyjnymi. Korzystania z elektronicznej wersji legitymacji pozwoli doradcom podatkowym usprawnić wykonywanie swoich obowiązków. 

Jak dodasz dokument do aplikacji?

To naprawdę proste! Zobacz, jak zrobić to krok po kroku. 

  1. Pobierz aplikację mObywatel 2.0 z Google Play lub App Store. Jeśli masz już aktywną aplikację, zaktualizuj ją do wersji 4.59 i przejdź od razu do kroku 4. 
  2. Dodaj pierwszy dokument – mDowód, czyli elektroniczny dokument tożsamości
  3. Potwierdź swoją tożsamość profilem zaufanym, bankowością elektroniczną lub e-dowodem.
  4. Na górze ekranu startowego w sekcji Dokumenty naciśnij Dodaj.
  5. Z listy wybierz Legitymację doradcy podatkowego.
  6. Po chwili Twój dokument zostanie dodany do aplikacji.
  7. Gotowe! Od teraz możesz potwierdzać swoje uprawnienia zawodowe w telefonie.
Legitymacja doradcy podatkowego w aplikacji mObywatel - opis dokumentu
Legitymacja doradcy podatkowego w aplikacji mObywatel – opis dokumentu

Potwierdź uprawnienia kodem QR 

Uprawnienia doradcy podatkowego w mObywatelu możesz potwierdzić za pomocą kodu QR. 

Jest to całkowicie bezpieczna i szybka metoda weryfikacji dokumentów. Twoje dane nie zapisują się na urządzeniu drugiej osoby i są wyświetlane na nim tylko przez krótki czas.

Zobacz, jak to zrobić krok po kroku. 

  1. Zaloguj się do aplikacji.
  2.  Wejdź w dokument, który chcesz potwierdzić.
  3. Wybierz Potwierdź swoje dane. 
  4. Zapoznaj się z informacjami i naciśnij Rozpocznij. 
  5. Zeskanuj kod QR z urządzenia osoby, która chce potwierdzić Twoje uprawnienia lub wpisz sześciocyfrowy kod znajdujący się poniżej kodu QR. 
  6. Zobacz, komu i jakie dane przekazujesz. 
  7. Naciśnij Udostępnij dane. 
  8. To wszystko! Twój dokument został potwierdzony. 

Elektroniczna wersja legitymacji doradcy podatkowego jest dostępna w najnowszej wersji aplikacji, 4.59. Aktualizacja wprowadzana jest stopniowo u losowo wybranych użytkowników. U wszystkich dokument pojawi się do 10 czerwca 2025 roku.

Najnowszą wersję, opatrzoną numerem 4.59, można pobrać w Google Play lub App Store. 

Najważniejsze funkcje aplikacji to między innymi:

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: mObywatel