Do dokumentów dostępnych w aplikacji mObywatel dołącza elektroniczna wersja Legitymacji doradcy podatkowego.

Legitymacja doradcy podatkowego wydawana przez Krajową Izbę Doradców Podatkowych to kolejny dokument w aplikacji, który potwierdza uprawnienia zawodowe. Dowiedz się więcej o nowym cyfrowym dokumencie w mObywatelu i o tym, kto i jak może z niego skorzystać.
Co umożliwia cyfrowa legitymacja doradcy podatkowego w aplikacji?
Dzięki cyfrowej legitymacji osoby, które posiadają uprawnienia doradcy podatkowego, mogą potwierdzać je za pomocą telefonu. Skorzystają z niej osoby, które są wpisane na listę Krajowej Rady Doradców Podatkowych i dodały wcześniej do aplikacji mDowód.
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Od lipca 2025 roku legitymacje studenckie domyślnie w mObywatelu
Doradcy podatkowi nie tylko pomagają w realizacji zobowiązań podatkowych, w tym w sporządzaniu zeznań, deklaracji czy prowadzeniu ksiąg, ale także doradzają w sprawach celno-skarbowych i przy rozliczaniu funduszy publicznych w przedsiębiorstwach. Mogą oni reprezentować swoich klientów przed organami podatkowymi (wszystkie instancje), w czasie kontroli skarbowych lub kontroli ZUS orazprzed sądami administracyjnymi. Korzystania z elektronicznej wersji legitymacji pozwoli doradcom podatkowym usprawnić wykonywanie swoich obowiązków.
Jak dodasz dokument do aplikacji?
To naprawdę proste! Zobacz, jak zrobić to krok po kroku.
- Pobierz aplikację mObywatel 2.0 z Google Play lub App Store. Jeśli masz już aktywną aplikację, zaktualizuj ją do wersji 4.59 i przejdź od razu do kroku 4.
- Dodaj pierwszy dokument – mDowód, czyli elektroniczny dokument tożsamości
- Potwierdź swoją tożsamość profilem zaufanym, bankowością elektroniczną lub e-dowodem.
- Na górze ekranu startowego w sekcji Dokumenty naciśnij Dodaj.
- Z listy wybierz Legitymację doradcy podatkowego.
- Po chwili Twój dokument zostanie dodany do aplikacji.
- Gotowe! Od teraz możesz potwierdzać swoje uprawnienia zawodowe w telefonie.

Potwierdź uprawnienia kodem QR
Uprawnienia doradcy podatkowego w mObywatelu możesz potwierdzić za pomocą kodu QR.
Jest to całkowicie bezpieczna i szybka metoda weryfikacji dokumentów. Twoje dane nie zapisują się na urządzeniu drugiej osoby i są wyświetlane na nim tylko przez krótki czas.
Zobacz, jak to zrobić krok po kroku.
- Zaloguj się do aplikacji.
- Wejdź w dokument, który chcesz potwierdzić.
- Wybierz Potwierdź swoje dane.
- Zapoznaj się z informacjami i naciśnij Rozpocznij.
- Zeskanuj kod QR z urządzenia osoby, która chce potwierdzić Twoje uprawnienia lub wpisz sześciocyfrowy kod znajdujący się poniżej kodu QR.
- Zobacz, komu i jakie dane przekazujesz.
- Naciśnij Udostępnij dane.
- To wszystko! Twój dokument został potwierdzony.
Elektroniczna wersja legitymacji doradcy podatkowego jest dostępna w najnowszej wersji aplikacji, 4.59. Aktualizacja wprowadzana jest stopniowo u losowo wybranych użytkowników. U wszystkich dokument pojawi się do 10 czerwca 2025 roku.
Najnowszą wersję, opatrzoną numerem 4.59, można pobrać w Google Play lub App Store.
Najważniejsze funkcje aplikacji to między innymi:
- uprawnienia kierowcy
- zmiana PIN2 i odblokowanie certyfikat podpisu osobistego e-Dowodu
- podpisywanie e-dowodem w mObywatelu
- zgłaszanie nielegalnych treści
- przedłużenie ważności profilu w mObywatelu
- powiadomienia o nowościach w aplikacji,
- ePłatności w mObywatelu,
- zastrzeganie swojegu numeru PESEL,
- legitymacja emeryta i rencisty, adwokacka i poselska,
- mPrawo jazdy,
- mPojazd, czyli cyfrowy dowód rejestracyjny,
- Karta Dużej Rodziny (mKDR),
- mLegitymacja szkolna i mLegitymacja studencka,
- e-recepta,
- Bilety kolejowe,
- zapowiedź: ePaszporty w Polsce są realne, ale jeszcze nie wiemy kiedy
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: mObywatel