Apple udostępnia usługę samoobsługowej naprawy dla iPada

Firma Apple ogłosiła dzisiaj poszerzenie usługi samoobsługowej naprawy o urządzania iPad, udostępniając ich właścicielom instrukcje naprawy, oryginalne części Apple, sesje Apple Diagnostics, narzędzia oraz zestawy do wypożyczenia.

Ikona programu Self Service Repair firmy Apple

Już od 29 maja 2025 roku w ramach usługi przeznaczonej dla iPada Air (z czipem M2 i nowszymi), iPada Pro (M4), iPada mini (A17 Pro), i iPada (A16) można dokonywać zakupu wyświetlaczy, baterii, aparatów i zewnętrznych portów ładowania. W dzisiejszej zapowiedzi firma poinformowała również o rozbudowie innych programów naprawczych Apple ułatwiających klientom oraz niezależnym dostawcom usług naprawczych wykonanie napraw pogwarancyjnych. Ujawniono również szczegóły programu Genuine Parts Distributor.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Apple wprowadza narzędzie Diagnostics do samoobsługowej naprawy także w Europie 

Od kwietnia 2022 r. w ramach programu samoobsługowej naprawy klienci pragnący samodzielnie dokonywać napraw mają dostęp do instrukcji, oryginalnych części Apple i narzędzi wykorzystywanych w sklepach Apple Store i przez Autoryzowane Serwisy Apple. Dowodem na zaangażowanie Apple w rozbudowywanie możliwości napraw jest rozszerzanie usługi samoobsługowej naprawy o nowe produkty i nowe regiony: sklep do samoobsługowej naprawy otwiera się teraz na iPada, obsługując łącznie 65 produktów Apple, w tym wprowadzonego ostatnio iPhone’a 16e, MacBooka Air i Maca Studio. W lecie program samoobsługowej naprawy zawita także do Kanady, a więc będzie dostępny już w 34 krajach.

Dzisiejsza zapowiedź zdradza również więcej szczegółów o oferowanym przez Apple programie Genuine Parts Distributor. Ta świeżo wdrożona usługa daje firmom nieprowadzącym współpracy serwisowej z Apple większy dostęp do części, umożliwiając zaspokojenie potrzeb rynku napraw oraz dając klientom alternatywne rozwiązania. W ramach programu Genuine Parts Distributor niezależne serwisy napraw urządzeń mobilnych mogą zamawiać oryginalne części i podzespoły Apple przez zewnętrznych dystrybutorów, w tym MobileSentrix w USA czy MobileSentrix i Mobileparts.shop w Europie. Genuine Parts Distributor oferuje duży wybór części Apple do naprawy iPhone’a, w tym wyświetlacze, baterie czy porty ładowania, a od jutra również i części do iPada. Zainteresowani programem dostawcy usług naprawczych więcej informacji uzyskają na stronie programu.

W ciągu ostatnich kilku lat firma Apple systematycznie poszerzała możliwości naprawy swoich urządzeń, zwiększając liczbę profesjonalnych punktów serwisowych, które mają dostęp do oryginalnych części i narzędzi Apple oraz oferowanych przez Apple szkoleń. Z usług naprawy można skorzystać w salonach Apple Store, Autoryzowanych Serwisach Apple, u niezależnych dostawców usług naprawczych, w centrach napraw wysyłkowych, w ramach usługi samoobsługowej naprawy oraz programu Genuine Parts Distributor.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Apple Newsroom