BrandZ 2025: Apple znów na szczycie rankingu marek

Sprawdź najnowszy ranking najcenniejszych marek na świecie BrandZ 2025 – Apple ma ogromną przewagę nad całą resztą!

TOP 100 najcenniejszych marek na świecie w 2025 roku | Kantar BrandZ 2025 (infografika)
TOP 100 najcenniejszych marek na świecie w 2025 roku | Kantar BrandZ 2025 (infografika)

Według 20. corocznego raportu BrandZ za 2025 rok firmy Kantar, Apple pozostaje najcenniejszą marką czwarty rok z rzędu, zajmując pierwsze miejsce w tegorocznym zestawieniu. Kantar oszacował wartość marki w wysokości prawie 1,3 biliona dolarów (1,29 bln USD) — oznacza to około 28% wzrostu rok do roku. Pierwszą piątkę zamknęły te same marki co zwykle.

Powyższa infografika przedstawia najcenniejsze globalne marki w 2025 roku, na czele z takimi markami jak Apple, Google i Microsoft.

Kantar wycenia globalne 100 najlepszych marek na 10,7 biliona dolarów. Ta liczba oznaczałaby, że Apple stanowi pełne 12% tej wartości. Nie jest do końca jasne, w jaki sposób Kantar oblicza te wartości. Według Kantara jest to trzyetapowy proces, który wykorzystuje wartość finansową i wkład marki do określenia wartości marki.

Marki są kategoryzowane według sektora, wyświetlane na kolorowym wykresie kołowym obok listy rankingowej. Następnie usuwane są zyski generowane przez aktywa materialne i firmy klasyfikowanesą na podstawie jej aktywów niematerialnych. Aktywa niematerialne obejmują takie rzeczy jak licencje na oprogramowanie, patenty i „markę”.

Na koniec odfiltrowywane są wszelkie zyski, których nie można bezpośrednio przypisać marce. Zasadniczo jest to całe mnóstwo spekulacji. Metodologia jest taka sama dla wszystkich firm.

Ranking BrandZ na rok 2025 przedstawiają się następująco:

  • Apple, wartość 1,29 biliona dolarów
  • Google, wartość 944,1 miliarda dolarów
  • Microsoft, wartość 884,8 miliarda dolarów
  • Amazon, wartość 866,1 miliarda dolarów
  • Nvidia, wartość 509,4 miliarda dolarów

➔ CZYTAJ TEŻ:

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Kantar | AppleInsider