Google zaktualizowało wygląd swojego dobrze znanego logo literę „G”, zmieniając projekt znaku po raz pierwszy od 10 lat.

W ciągu ostatnich kilku dni bystrzy użytkownicy Google’a mogli zauważyć, że w niektórych przypadkach logo firmy z dużą literą G ma teraz gradient, który łagodzi przejścia między czterema sekcjami o jednolitym kolorze. W chwili pisania tego tekstu zmieniono już branding ikony i aplikacji Google na urządzeniach z Androidem i iOS-em. Jednak wciąż istnieje kilka miejsc, w których nadal występuje klasyczny wygląd bloków kolorów, w tym ikony przeglądarek. Nowe logo nie jest również uwzględnione w oficjalnej kolekcji materiałów Google’a dla mediów.
Żadne z logo innych aplikacji Google’a na smartfony nie wydaje się mieć nowego wyglądu z gradientem. Ale być może godne uwagi jest to, że branding asystenta Google Gemini AI ma delikatny gradient na symbolu gwiazdy. Być może AI wyznacza kierunek zarówno pod względem estetyki, jak i wyborów technicznych w Google’u? A może jest to próba, aby ocenić reakcje przed wdrożeniem pełnego przeprojektowania marki?
Niezależnie od przyczyny, największym zaskoczeniem nie jest to, że Google może wprowadzać odświeżone logo, ale to, że zmiana ta wydaje się zachodzić bez rozgłosu. Kiedy firma ostatnio zmieniała swój branding w 2015 roku, odbyła się cała kampania wyjaśniająca każdy szczegół nowego wyglądu.
Branding to wielka sprawa dla tak dużej korporacji jak Google. Nawet zmiany, które wydają się niewielkie, przechodzą przez wiele iteracji, komisji i weryfikacji, zanim zostaną wprowadzone. A każdy dyrektor ds. marketingu wie, że spójność jest kluczowa, więc jest szczególnie dziwne, że jeśli jest to trwała zmiana, dzieje się to w sposób fragmentaryczny.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Google