Zrzuć ciężar z głowy! Mobile Vikings mówi głośno o depresji wśród mężczyzn

Społecznościowy operator komórkowy – Mobile Vikings – we współpracy z Fundacją Nie Widać Po Mnie startuje z kampanią społeczną „Zrzuć ciężar z głowy”.

Zrzuć ciężar z głowy! Mobile Vikings mówi głośno o depresji wśród mężczyzn

Jej głównym celem jest zwrócić uwagę na stygmatyzację depresji wśród mężczyzn. Mobile Vikings chce zachęcić również do rozmowy o emocjach oraz do skorzystania z pomocy psychologicznej. W środę 23 kwietnia 2025 roku Mobile Vikings rozpoczął kampanię społeczną Zrzuć ciężar z głowy. Kampania adresowana jest do mężczyzn w wieku 25-45 lat, którzy zbyt mało uwagi poświęcają kwestii zdrowia psychicznego. Operator poprzez kampanię próbuje walczyć ze stereotypami kulturowo-płciowymi, według których mężczyzna nie powinien okazywać słabości.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE:

Centralnym elementem kampanii jest dedykowany landing page, dostępny pod adresem szalupyratunkowe.pl/zrzuc-ciezar. Operator przygotował również spot wraz z sesją zdjęciową, akcję promująca kampanię w mediach drukowanych, online oraz w przestrzeni publicznej, a także podcast „Zestaw siłacza” do nabycia w Viking Store – sklepie dla użytkowników sieci Mobile Vikings.

  • Dedykowany landing page zawiera interaktywną sekcję, której celem jest zachęcić użytkowników do dzielenia się emocjami i wsparcia osób z problemami, rozpoczęcia realnego dialogu.
  • Spot wraz z sesją zdjęciową zrealizowano w jednej z wrocławskich siłowni. Jego głównym przekazem jest: Po co dźwigać samemu? Lepiej pogadać. Zrzuć ciężar z głowy.
  • Kampanię wspiera reklama outdoor oraz specjalny odcinek podcastu Przemysława Górczyka, który swoją premierę będzie miał 27 kwietnia 2025 roku w serwisach YouTube oraz Spotify. Gościem odcinka będzie dr Maciej Klimczak, psychiatra i seksuolog.
  • W sklepie operatora Viking Store, w którym walutą są GB, użytkownicy będą mogli nabyć zestaw siłacza, na który składać będzie się m.in. ręcznik z hasłem „Chłopaki nie płaczą”.

Główny etap kampanii potrwa miesiąc.

Frank Bekkers, CEO Mobile Vikings: Użytkownicy Mobile Vikings są zawsze w centrum naszego zainteresowania. Jesteśmy społecznościowym operatorem komórkowym i jest to nasze zobowiązanie. Szalupy Ratunkowe to projekt szczególny, który nadaje naszym działaniom jeszcze większy sens. Jestem niezwykle dumny ze współpracy z Fundacją Nie Widać Po Mnie. Ufam, że dzięki temu partnerstwu przyczynimy się do zahamowania tych strasznych statystyk dotyczących skutków problemów psychicznych wśród mężczyzn.

Urszula Szybowicz, prezeska Fundacji Nie Widać Po Mnie: Współpraca z operatorem komórkowym przy takim projekcie to rzecz na pewno niecodzienna. Jednak w Fundacji jesteśmy przekonani, że jest to ta droga, która pozwoli skutecznie nagłośnić problem, a przez to – mam nadzieję – zahamować rosnącą liczbę prób samobójczych podejmowanych przez mężczyzn.

Zrzuć ciężar z głowy! Mobile Vikings - infografika

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Mobile Vikings