Apka „Maps Surveyor” Apple’a ma pomóc firmom ulepszyć Apple Maps

Apple wydaje się rozszerzać pulę firm partnerskich dostarczających dane do Apple Maps, ponieważ wydało aplikację specjalnie dla firm, aby mogły przekazywać zaktualizowane informacje.

Maps Surveyor (aplikacja Apple)

Podobnie jak miało to miejsce w przypadku aplikacji Apple Vision Pro Demo Fit — udostępniając ją w App Storze, ale praktycznie ją ukrywając, Apple ma teraz kolejną nową aplikację. Ta nazywa się Maps Surveyor i chociaż jest dostępna w amerykańskim App Storze, nie wydaje się być przeznaczona do użytku publicznego.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Mapy Apple w przeglądarce obsługują funkcję „Rozejrzyj się”

Zamiast śledzenia GPS, wielu kamer i skanowania LiDAR, z których korzysta flota samochodów Apple Maps, Surveyor ma rejestrować obrazy znaków drogowych. Chociaż członkowie społeczeństwa mogą już wysyłać pewne aktualizacje do Map Apple’a, wydaje się, że chodzi bardziej o uzyskanie obszernych informacji firmy bez konieczności powtarzania tras przez jej własne samochody.

Jak zauważył serwis MacRumors, sama aplikacja Surveyor początkowo wydaje się nie robić nic poza dawaniem użytkownikowi przycisku o nazwie „Otwórz aplikację partnerską”.

Podczas gdy sformułowanie sugeruje, że może być wiele aplikacji partnerskich, obecnie wybranie opcji otwiera tylko jedną o nazwie Premise. Ta aplikacja jest częścią usługi, która nagradza użytkowników za podejmowanie określonych zadań, zazwyczaj takich jak wypełnianie ankiet. Biorąc pod uwagę brak promocji w App Storze i niedobór szczegółów w samej aplikacji Surveyor firmy Apple, wydaje się najbardziej prawdopodobne, że aplikacja jest przeznaczona do użytku przez pracowników nieznanych jeszcze firm.

Ikona aplikacji Maps Surveyor
Ikona aplikacji Maps Surveyor

Jednak zgodnie z kodem w Maps Surveyor wydaje się, że każdy, kto korzysta z aplikacji, zostanie poinstruowany, aby zamontować swojego iPhone’a i prowadzić, korzystając z aplikacji Apple’a. Następnie będzie ona rejestrować i przekazywać szczegóły, w tym znaki drogowe. Oddzielnie, ostatnio pojawiły się pogłoski, że Apple rozważa dodanie reklam wyszukiwania do Apple Maps. Może to oznaczać, że firmy będą mogły płacić za bardziej widoczne wyświetlanie w wynikach wyszukiwania Apple Maps.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: MacRumors | Apple Insider