W ciągu dwóch tygodni od premiery iPhone’a 16e niektórzy użytkownicy urządzenia doświadczają problemu z dźwiękiem przez Bluetooth.

Nowy iPhone 16e firmy Apple, który zastąpił serię SE jako najtańszy iPhone, jaki można kupić nowy, jest dostępny na rynku od kilku tygodni. Jednak coraz więcej nowych użytkowników, zaczyna zgłaszać dość irytujący problem. Skarżąc się oni na problem z dźwiękiem Bluetooth. Problem? Dźwięk losowo zanika podczas odtwarzania przez urządzenia Bluetooth. Co ciekawe, ludzie twierdzą, że nie dzieje się tak w przypadku innych iPhone’ów korzystających z tych samych słuchawek lub głośników.
Niektórzy użytkownicy zauważyli, że usterka pojawia się, gdy iPhone 16e jest podłączony do wielu akcesoriów Bluetooth jednocześnie. To sprawia, że jest to szczególnie irytujące dla tych, którzy żonglują kilkoma akcesoriami w ciągu dnia — na przykład noszą smartwatch lub inteligentny pierścień, próbując jednocześnie słuchać muzyki na słuchawkach.
Inni zauważają, że dzieje się tak tylko wtedy, gdy mają podłączone więcej niż jedno urządzenie Bluetooth. Używając słuchawek Bluetooth na tym telefonie działały dobrze, dopóki nie podłączono do nich zegarka Fitbit. Nie wiadomo, czy to jakiś rodzaj zakłóceń powoduje zacinanie się, ale gdy są podłączone słuchawki osobno, zacinanie znika.
Jeden sfrustrowany użytkownik zwrócił nawet swojego iPhone’a 16e do Apple’a, tylko po to, aby otrzymać zamiennik, który miał dokładnie ten sam problem. Wskazuje to na błąd oprogramowania w systemie iOS, a nie na wadę sprzętu, co oznacza, że poprawka prawdopodobnie pojawi się w przyszłej aktualizacji. Ale jak dotąd Apple oficjalnie nie potwierdziło problemu ani nie potwierdziło, czy poprawka jest w trakcie opracowywania.
Najnowsza aktualizacja systemu iOS 18.3.2, która pojawiła się na początku tego tygodnia, nie rozwiązała problemu, więc dotknięci tym problemem użytkownicy będą musieli poczekać na iOS 18.4, którego spodziewany w kwietniu. Użytkownicy zarejestrowani w programie beta, którzy już zainstalowali iOS 18.4, zgłaszają, że aktualizacja naprawia błąd – więc rozwiązanie jest w drodze.
Nowe telefony często mają nieoczekiwane usterki, gdy już trafią do sprzedaży – to jest ostateczny test. Ważne jest, jak szybko firmy zareagują na nie.
Jeśli masz taki problem, koniecznie zgłoś go do Apple’a. Im więcej osób się odezwie, tym większa będzie presja, aby jak najszybciej wdrożyć poprawkę. Wystarczy spojrzeć, jak Google musiało ostatnio szybko wdrożyć poprawkę na frustrujący błąd w Wiadomościach, na który wszyscy narzekali.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: PhoneArena