Użytkownicy korzystający z usług firmy Apple mogą przenieść zakupy cyfrowe z jednego Apple ID na inne, ale są pewne obostrzenia.

Firma Apple w końcu pozwala na przenoszenie zakupów cyfrowych między kontami Apple ID. Firma wydała narzędzie i opublikowała obszerny artykuł pomocy technicznej szczegółowo opisujący kroki, co należy zrobić, aby wykonać migrację zakupów z jednego konta Apple do innego. Jeśli konto Apple jest używane wyłącznie do zakupów, można przeprowadzić migrację tych zakupów do głównego konta Apple w celu ich skonsolidowania. Ta funkcja NIE jest dostępna dla użytkowników w Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii ani Indiach.
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Jeszcze w tym roku Apple ID może zostać zmienione na „Konto Apple”.
Istnieje kilka warunków i wymagań, a opcja migracji nie jest dostępna na całym świecie.
Przenoszenie zakupów z jednego konta Apple ID na dodatkowe
Przez lata Apple nie zapewniało sposobu na migrację zakupionych aplikacji i treści cyfrowych z jednego konta na drugie. Zmuszało to wielu użytkowników do ponownego zakupu tej samej treści z dodatkowego Apple ID. Ale to się teraz zmienia, ponieważ Apple oficjalnie umożliwia migrację zakupów cyfrowych na dodatkowe konto.
Pierwszą rzeczą, którą należy wiedzieć, jest to, że aplikacje można migrować tylko na dodatkowe konto Apple’a używane wyłącznie do zakupów. Zarówno konto główne, jak i dodatkowe nie mogą być udostępniane nikomu. Ponadto musisz mieć dostęp do adresu e-mail i hasła do obu kont.
Innym ograniczeniem jest to, że oba konta muszą być ustawione na ten sam kraj i region. W ramach procesu transferu musisz zweryfikować metodę płatności powiązaną z dodatkowym Apple ID.
Istnieje wiele ograniczeń
Apple podkreśla, że funkcja migracji nie jest dostępna dla użytkowników w Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i Indiach. Istnieje kilka innych przypadków, w których nie można migrować zakupów między głównym a dodatkowym Apple ID. Oto niektóre z nich:
- Żadne konto Apple nie może być kontem dziecka utworzonym w Chmurze rodzinnej.
- Żadne konto Apple nie może być kontem już wcześniej używanym do zakupów, które podlegały procesowi migracji. Dowiedz się, jak cofnąć migrację zakupów. Jeśli cofniesz migrację zakupów z konta dodatkowego, nie będziesz mieć możliwości ponownej migracji zakupów przez 1 rok.
- Nie możesz przeprowadzić migracji zakupów, jeśli zarówno główne konto Apple, jak i dodatkowe konto Apple mają powiązane dane biblioteki muzycznej.
- Nie można przeprowadzić migracji zakupów, jeśli subskrypcja Apple One ma udostępniać usługę pamięci masowej iCloud trzeciemu kontu.
- Jeśli Twoje konto podstawowe nigdy nie było używane do zakupów lub pobierania bezpłatnych produktów, przeprowadzenie migracji zakupów nie jest możliwe.
- Nie można przeprowadzić migracji zakupów z konta Apple, które zostało usunięte lub zdezaktywowane.
- Nie możesz przeprowadzić migracji zakupów, jeśli Twoje konto Apple jest zablokowane lub wyłączone. Dowiedz się, co zrobić , jeśli konto Apple jest zablokowane lub wyłączone.
- Żadne konto Apple nie może otrzymywać żadnego specjalnego dostępu do aplikacji lub treści. Na przykład konto Apple zarejestrowane w programie VPP przez pracodawcę w celu uzyskania specjalnego dostępu do aplikacji.
Możesz wykonać kroki opisane na stronie pomocy technicznej Apple’a, aby przenieść swoje zakupy cyfrowe z jednego konta Apple na inne – pod warunkiem, że masz konto założone w kraju, w którym usługa jest dostępna.

Jak wykonać migrację zakupów z jednego konta Apple do innego?
- Na iPhonie lub iPadzie otwórz aplikację Ustawienia.
- Stuknij swoje imię i nazwisko, a następnie opcję Multimedia i zakupy.
- Stuknij opcję Pokaż konto. Może się pojawić prośba o zalogowanie.
- Przewiń w dół, a następnie dotknij opcji Migracja zakupów.
- Zapoznaj się z informacjami o obu kontach, a następnie wykonaj zadania, aby przeprowadzić migrację zakupów do konta głównego.
- Po zakończeniu pojawi się komunikat „Zakupy zostały przeniesione”. Na adresy e-mail powiązane z oboma kontami Apple wysyłana zostanie wiadomość z potwierdzeniem.
- Pamiętaj, aby sprawdzić ustawienia usługi Multimedia i zakupy, wylogować się z dodatkowego konta Apple, a następnie zalogować się na głównym koncie Apple.
Jeśli nie masz uprawnień, opcja Migracja zakupów może nie być wyświetlana. Sprawdź, co należy zrobić przed migracją zakupów.
Po dokonaniu migracji wyloguj się z dodatkowego konta Apple na wszystkich swoich urządzeniach
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Apple Support