iPad firmy Apple nadal dominuje na rynku tabletów

Apple nadal nie sobie równych na rynku tabletów, osiągając 42,3 proc. globalnego udziału w rynku tabletów w 4 kwartale 2024 roku

Wysyłki tabletów na świecie 2016-2024
Wysyłki tabletów na świecie 2016-2024

Apple sprzedało szacunkowo 16,9 miliona iPadów w ostatnim kwartale 2024 roku, w porównaniu z 14,8 milionami w czwartym kwartale 2023 roku. Najbliższym konkurentem firmy Apple był Samsung, z 7 milionami tabletów sprzedanych w czwartym kwartale 2024 roku, co stanowi 17,8 procent rynku. Lenovo, Huawei i Xiaomi zajęły odpowiednio trzecie, czwarte i piąte miejsce.

Przez cały 2024 rok Apple sprzedało szacunkowo 57 milionów iPadów, co stanowi 38,6 procent rynku. Apple sprzedało ponad dwa razy więcej tabletów niż Samsung w 2024 roku, a Samsung sprzedał ich zaledwie 27,8 miliona.

Apple odświeżyło swojego high-endowego iPada Pro, dodając układ M4 w maju 2024 roku, a także odnowiło iPada mini, dodając układ A17 Pro i dodając układ M2 do iPada Air.

W 2025 roku Apple planuje odświeżyć niedrogiego iPada i ponownie zaktualizować iPada Air.

Oczekiwane zmiany sprzedaży tabletów na świecie w 2025 roku
Oczekiwane zmiany sprzedaży tabletów na świecie w 2025 roku

4Q 2024: Dostawy tabletów na całym świecie (udział w rynku i wzrost roczny)

dostawca (firma)4Q 2024
wysyłki
4Q 2024 
udział w rynku
4Q 2023
wysyłki
Q4 2023
udział w rynku
wzrost r/r
Apple16.86342,3%14.82139,2%13,8%
Samsung7.09617,8%6.82918,1%3,9%
Lenovo2.8327,1%2.6827,1%5,6%
Huawei2.6396,6%2.8157,5%-6,3%
Xiaomi2.5426,4%1.6794,4%51,4%
Others7.89619,8%8.94323,7%-11,7%
Total39.867100,0%37.770100,0%5,6%

Cały 2024 rok: Dostawy tabletów na całym świecie (udział w rynku i wzrost roczny)

dostawca (firma)2024
wysyłki
2024 
udział w rynku
2023
wysyłki
2023 
udział w rynku
wzrost r/r
Apple56.91938,6%54.05840,0%5,3%
Samsung27.79118,8%25.68719,0%8,2%
Huawei10.7427,3%8.3086,1%29,3%
Lenovo10.4267,1%9.3106,9%12,0%
Xiaomi9.2186,2%5.3253,9%73,1%
Others32.53122,0%32.55724,1%-0,1%
Total147.626100,0%135.245100,0%9,2%

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Canalys