Apple nadal nie sobie równych na rynku tabletów, osiągając 42,3 proc. globalnego udziału w rynku tabletów w 4 kwartale 2024 roku

Apple sprzedało szacunkowo 16,9 miliona iPadów w ostatnim kwartale 2024 roku, w porównaniu z 14,8 milionami w czwartym kwartale 2023 roku. Najbliższym konkurentem firmy Apple był Samsung, z 7 milionami tabletów sprzedanych w czwartym kwartale 2024 roku, co stanowi 17,8 procent rynku. Lenovo, Huawei i Xiaomi zajęły odpowiednio trzecie, czwarte i piąte miejsce.
Przez cały 2024 rok Apple sprzedało szacunkowo 57 milionów iPadów, co stanowi 38,6 procent rynku. Apple sprzedało ponad dwa razy więcej tabletów niż Samsung w 2024 roku, a Samsung sprzedał ich zaledwie 27,8 miliona.
Apple odświeżyło swojego high-endowego iPada Pro, dodając układ M4 w maju 2024 roku, a także odnowiło iPada mini, dodając układ A17 Pro i dodając układ M2 do iPada Air.
W 2025 roku Apple planuje odświeżyć niedrogiego iPada i ponownie zaktualizować iPada Air.

4Q 2024: Dostawy tabletów na całym świecie (udział w rynku i wzrost roczny)
dostawca (firma) | 4Q 2024 wysyłki | 4Q 2024 udział w rynku | 4Q 2023 wysyłki | Q4 2023 udział w rynku | wzrost r/r |
Apple | 16.863 | 42,3% | 14.821 | 39,2% | 13,8% |
Samsung | 7.096 | 17,8% | 6.829 | 18,1% | 3,9% |
Lenovo | 2.832 | 7,1% | 2.682 | 7,1% | 5,6% |
Huawei | 2.639 | 6,6% | 2.815 | 7,5% | -6,3% |
Xiaomi | 2.542 | 6,4% | 1.679 | 4,4% | 51,4% |
Others | 7.896 | 19,8% | 8.943 | 23,7% | -11,7% |
Total | 39.867 | 100,0% | 37.770 | 100,0% | 5,6% |
Cały 2024 rok: Dostawy tabletów na całym świecie (udział w rynku i wzrost roczny)
dostawca (firma) | 2024 wysyłki | 2024 udział w rynku | 2023 wysyłki | 2023 udział w rynku | wzrost r/r |
Apple | 56.919 | 38,6% | 54.058 | 40,0% | 5,3% |
Samsung | 27.791 | 18,8% | 25.687 | 19,0% | 8,2% |
Huawei | 10.742 | 7,3% | 8.308 | 6,1% | 29,3% |
Lenovo | 10.426 | 7,1% | 9.310 | 6,9% | 12,0% |
Xiaomi | 9.218 | 6,2% | 5.325 | 3,9% | 73,1% |
Others | 32.531 | 22,0% | 32.557 | 24,1% | -0,1% |
Total | 147.626 | 100,0% | 135.245 | 100,0% | 9,2% |
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Canalys