Okrzyknięta jedną z najbardziej dochodowych firm na świecie, Apple po raz kolejny odnotowała rekordowe marże za I kwartał 2025 r. (zakończony 28 grudnia), podobnie jak miało to miejsce w roku fiskalnym 2024.

Podczas gdy całoroczny zysk brutto wyniósł ponad 180 miliardów dolarów, marże wzrosły do 46,2 procent w tym roku, a nawet wzrosły do 46,9 procent w pierrwszym kwartale. Dzieje się tak pomimo faktu, że Apple poinformowało, że jego główny biznes iPhone’a, a także operacje w Chinach poniosły porażki.
Po raz kolejny to rozwijający się segment usług firmy pomaga Apple. Marże rentowności dla usług, które obejmują takie usługi jak Apple Music, App Store, Apple Care i iCloud, a także licencjonowanie, są wyższe i osiągnęły 74 procent w 2024 roku, zgodnie z dokumentami firmy. Był to wzrost o 10 punktów procentowych w ciągu pięciu lat. Ponieważ Apple sprzedaje więcej usług i jednocześnie zwiększa swoją rentowność, dzięki temu segmentowi udało mu się również wzmocnić swój wynik netto.
Jeśli chodzi o produkty, marże zysku brutto wynoszą zaledwie 37 procent, po wzroście o zaledwie 5 punktów procentowych od 2019 roku. W połączeniu ze sprzedażą, która nie rośnie tak szybko (a w przypadku niektórych kategorii produktów spada lub stoi w miejscu), ogólne marże brutto ze sprzedaży są płaskie, nieznacznie wzrastając w 2024 roku po spadku w 2023 roku. Ponieważ produkty nadal stanowią większy segment dla Apple, ogólne marże zysku wzrosły o około 8 punktów procentowych w ciągu pięciu lat.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Apple | Statista