Sprzedaż iPhone’ów spada, usługi ratują Apple’a (1Q 2025)

Apple poinformowało w czwartek o nieco lepszych od oczekiwanych wynikach za kwartał świąteczny, pierwszy w 2025 roku fiskalnym Apple’a.

Sprzedaż produktów firmy Apple (1Q 2025)
Sprzedaż produktów firmy Apple (1Q 2025) | źródła: Apple, Statista

Firma Apple przebiła oczekiwania analityków pod względem przychodów i zysków w pierwszym kwartale fiskalnym 2025 roku, ponieważ przychody wzrosły o 4 procent do 124,3 miliarda dolarów, a dochód netto osiągnął rekordowy poziom 36,3 miliarda dolarów.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Spadek sprzedaży Apple’a w 1. kw. 2024 roku, ale nie tak duży, jak oczekiwano

Sprzedaż iPhone’ów, nadal będąca sercem działalności Apple, spadła o 1 procent do 69,1 miliarda dolarów w kwartale świątecznym, ponieważ ograniczona dostępność Apple Intelligence – być może główny powód uaktualnienia do jednego z najnowszych modeli – miała zauważalny wpływ na sprzedaż w dotkniętych regionach.

Był to nadal trzeci najlepszy kwartał w historii pod względem sprzedaży iPhone’ów, co nie jest wielkim zaskoczeniem, ponieważ kwartał grudniowy jest zdecydowanie najsilniejszy dla biznesu iPhone’a. Podczas gdy Apple walczy o wyciśnięcie większego wzrostu z iPhone’a, działalność usługowa firmy ponownie była gwiazdą pokazu, ponieważ wzrosła o 14 procent do nowego rekordu 26,3 miliarda dolarów, co stanowi prawie 70 procent całkowitego wzrostu przychodów Apple w tym kwartale.

Biorąc pod uwagę, że Apple może pochwalić się obecnie bazą ponad 2,3 miliarda aktywnych urządzeń i ponad miliardem płatnych subskrypcji w swoich usługach, segment ten wygląda na dojną krowę dla firmy przez wiele lat.

Patrząc w przyszłość, Apple spodziewa się „niskiego do średniego jednocyfrowego wzrostu” w kwartale marcowym, ponieważ usługi mają odnotować bardziej dwucyfrowy wzrost. Zakładając, że perspektywy makroekonomiczne nie pogorszą się w porównaniu z dzisiejszymi prognozami na ten kwartał.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Apple Newsroom | Statista