Usługi Apple’a to biznes wart 100 mld dolarów!

Dział usług Apple, obejmujący między innymi Apple Pay, Apple Music, Apple TV+ i App Store, osiągnął rekordowy poziom przychodów w 1. kwartale 2025 roku fiskalnego.

Usługi Apple'a to biznes wart 100 mld dolarów!
źródło: Apple | Statista

Kwartalne przychody firmy Apple z usług wzrosły do ​​26,3 miliarda dolarów w ciągu trzech miesięcy zakończonych 28 grudnia 2024 roku, w porównaniu z 12,7 miliarda dolarów pięć lat temu. Dzięki zainstalowanej bazie ponad 2,3 miliarda aktywnych urządzeń i stałym inwestycjom w nowe oferty usług w ciągu ostatniej dekady, Apple ma obecnie ponad miliard płatnych subskrypcji i jest na dobrej drodze, aby osiągnąć 100 miliardów dolarów przychodów z usług w tym roku.

Choć tradycyjnie postrzegane jako firma sprzętowa, Apple poczyniło duże postępy w celu rozszerzenia swojej działalności usługowej w ciągu ostatnich kilku lat. Powód, dla którego usługi są tak popularne, jest dość oczywisty: w miarę jak smartfony, tablety i inne urządzenia dojrzewają, a przełomowe innowacje stają się coraz rzadsze, cykle wymiany wydłużają się, co sprawia, że ​​firmie takiej jak Apple coraz trudniej jest rozwijać się, a nawet utrzymywać przychody na niezwykle wysokim poziomie.

Usługi zapewniają firmie Apple stały strumień powtarzalnych (i wysokomarżowych) przychodów, co biorąc pod uwagę ogromną bazę użytkowników Apple’a, liczącą ponad dwa miliardy aktywnych urządzeń, jest po prostu zbyt dobrą okazją, aby ją przegapić. Co więcej, usługi Apple’a są ściśle zintegrowane z jego sprzętem, co oznacza, że ​​pomagają w złapaniu klientów, tj. wiązaniu użytkowników z ekosystemem firmy.

Fakt, że klienci mogą teraz robić prawie wszystko w (nie)sławnym „ogrodzie” Apple’a, sprawia, że ​​są jeszcze mniej skłonni do kupowania urządzeń innych niż Apple’a, gdy szukają nowego smartfona, laptopa, tabletu lub smartwatcha.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista