Pudełka produktów Echo, Kindle i Fire TV zyskują zupełnie nowy wygląd, wykorzystując więcej włókien z recyklingu i mniej tuszu.

Znalezienie najlepszego sposobu na pakowanie urządzeń jest dla każdej firmy niezwykle ważne, nie inaczej jest w przypadku Amazona. Zespół projektowy firmy chce mieć pewność, że produkty dotrą do klientów bezpiecznie i w dobrym stanie. Opakowanie to pierwsza rzecz, z którą mamy styczność, gdy otrzymamy swój produkt, więc Amazon przykłada dużą wagę do tego, aby rozpakowywanie było jak najlepsze. Amazon wie także, że ważne jest, co dzieje się z opakowaniem, gdy wyjmiemy z niego swój produkt, więc gigant zapewnia, że jego opakowania są łatwe do recyklingu.
W ciągu ostatnich kilku lat Amazon wprowadził szereg zmian, aby opakowania urządzeń były jeszcze bardziej nadające się do recyklingu — w zeszłym roku 90% urządzeń, które Amazon wprowadził na rynek w USA, zostało zapakowanych w opakowania w 100% nadające się do recyklingu.
Jedną z kluczowych zmian, jakie wprowadzono, było usunięcie plastikowych toreb wewnątrz i na zewnątrz pudełka. Początkowo stosowano zewnętrzne plastikowe opakowania i laminacje, aby odpowiednio chronić pudełko przed uszkodzeniem podczas wysyłki, które zastąpiono powłoką na bazie wody, która zapewnia bezpieczeństwo i nieuszkodzenie pudełka. Wewnątrz pudełka stosowane są papierowe opakowania, które chronią urządzenie i są kompatybilne ze strumieniami recyklingu papieru.
Ulepszono również sposób wysyłki urządzeń do magazynów Amazon, ponieważ dekarbonizacja sieci transportowej jest kluczowym elementem realizacji Deklaracji klimatycznej do 2040 roku. Gigant nadal szukamy sposobów, aby opakowania urządzeń były bardziej kompaktowe, gdy jest to możliwe, co ma pozwolić zwiększyć liczbę produktów na palecie. Ponadto skupiono się na korzystaniu z większej liczby środków transportu innych niż lotniczy, gdy wysyłany jest produkty do magazynów. Jest to kluczowe, ponieważ modele naukowe pokazują, że emisje z transportu morskiego są średnio o 95% niższe niż emisje z transportu lotniczego.
Teraz przeprojektowano opakowania urządzeń dla produktów Echo, Kindle i Fire TV, aby poprawić ich cyrkularność. Nowe opakowania wprowadzają średnio o 30% więcej zawartości włókien pochodzących z recyklingu, zmniejszając zależność od włókien z drzew dziewiczych i bielonych. Oznacza to, że wykorzystywane jest więcej włókien, które zostały już poddane recyklingowi przez klientów i są w obiegu.

Nowe opakowanie zużywa również o 60% mniej tuszu, a projekt bardziej przypomina brązowy karton kraftowy, który znają już klienci Amazon, ponieważ pudełka nie są wybielane. Wybielanie wykorzystuje substancje chemiczne, które mogą być szkodliwe dla środowiska, a proces wybielania może być intensywny pod względem emisji dwutlenku węgla. Brązowy karton kraftowy pozwala nam również zwiększyć ilość materiałów pochodzących z recyklingu poużytkowego, których używamy — ponad dwukrotnie więcej niż wcześniej.
Wcześniej używano kodów QR, aby pomóc zużywać mniej papieru w pudełku — klienci skanują kod, aby uzyskać bardziej szczegółowe instrukcje dotyczące konfiguracji. Teraz Amazon idzie o krok dalej, wprowadzając nowy kod QR z oznaczeniami dotykowymi, którego zaczyna używać w przewodnikach szybkiego startu w pudełkach.

Jest to kluczowe, aby klienci niewidomi lub słabowidzący mogli łatwo znaleźć kod dotykiem i zeskanować go, aby uzyskać dostęp do cyfrowego przewodnika szybkiego startu, który zawiera szczegółowe informacje o produkcie, instrukcje dotyczące konfiguracji i wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów. Klient może również dowiedzieć się więcej o funkcjach ułatwień dostępu urządzenia.
Najnowsze urządzenia Kindle, Echo Show i Fire TV są zapakowane w nowo zaprojektowane opakowania. Nowego opakowania urządzeń dla przyszłych produktów Echo, Kindle i Fire TV będą używane na całym świecie.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Amazon Newsroom