Najnowsze badania Canalys wskazują, że globalny rynek opasek do noszenia wzrósł o 3% rok do roku w 3 kw. 2024 r. do 52,9 mln sztuk.
Wysyłki wszystkich trzech kategorii urządzeń naręcznych typu wearables – opasek, zegarków i smartwatchy – rosły corocznie. Segment podstawowych opasek powrócił do wzrostu po raz pierwszy od 3 kw. 2020 roku, rosnąc o 7% w porównaniu z 3 kw. 2023 r. z 10,4 mln wysłanych sztuk, napędzany niedawnymi premierami produktów Xiaomi Mi Band 9 i Samsunga z Galaxy Fit3. Segment podstawowych zegarków zaczął osiągać poziom plateau na tle spowolnienia popytu w Indiach, rosnąc o 3% rok do roku do 23,9 mln sztuk. Wysyłki smartwatchów wzrosły o marginalne 0,1% do 18,5 mln, ponieważ wzrost Huawei i Samsunga zrównoważył spadek Apple’a.
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Globalne dostawy smartwatchów w 2Q 2024 roku
Xiaomi osiągnęło najwyższą sprzedaż opasek do noszenia od IV kw. 2020 roku, co było spowodowane dużym popytem na serię Mi Band 9 i Redmi Watch 5. Xiaomi rozszerzyło te linie produktów, aby przyciągnąć szerszą bazę klientów, oferując m.in. różne opcje, takie jak wersje Pro, NFC i Active dla opasek oraz wersje Lite i Active dla serii Redmi Watch 5, charakteryzujące się różnymi kolorami i materiałami.
„Te zróżnicowane oferty pozwalają Xiaomi na kierowanie oferty do wielu segmentów cenowych, co pomaga zdobyć większy udział w rynku” — powiedział Jack Leathem, analityk ds. badań w Canalys. „Jednak nacisk na produkty podstawowe doprowadził do 9% spadku rok do roku w średniej cenie sprzedaży, osiągając najniższy poziom od I kw. 2021 r. Jednocześnie wysiłki Xiaomi na rzecz premiumizacji pokazują postęp, a seria Watch S osiągnęła 70% wzrost dostaw rok do roku. Zrównoważenie zależności od niedrogich urządzeń z aspiracją do zbudowania marki premium pozostaje poważnym wyzwaniem”.
„Wprowadzenie wyświetlaczy AMOLED i zaawansowanych funkcji śledzenia ożywiło podstawowy rynek opasek noszonych” — dodał Leathem. „Produkty podstawowe nadal się rozwijają, szczególnie wśród kupujących po raz pierwszy na rynkach wschodzących, którzy szukają niedrogiego dostępu do funkcji premium. Ta demokratyzacja technologii high-end podniosła oczekiwania konsumentów wobec urządzeń noszonych, ale również nasiliła konkurencję, zmniejszając marże zysku i wywierając presję na dostawców, aby wprowadzali innowacje.”
➔ CZYTAJ TEŻ: Huawei liderem dostaw na rynku wearables w pierwszych 3 kw. 2024 r.
Smartwatche, stanowiące zaledwie 35% dostaw, ale 74% wartości rynkowej w trzecim kwartale 2024 roku, pozostają kluczowe dla ambicji dostawców w zakresie premiumizacji i lepkości ekosystemu użytkowników końcowych.
Global wearable bands shipments and growth Q3 2024 | |||||
Vendor | Q3 2024 shipments (million) | Q3 2024 market share | Q3 2023 shipments (million) | Q3 2023 market share | Annual growth |
Apple | 8.5 | 16.1% | 8.9 | 17.2% | -3.6% |
Xiaomi | 8.5 | 16.1% | 6.2 | 12.1% | 37.3% |
Huawei | 7.1 | 13.5% | 5.1 | 10.1% | 38.5% |
Samsung | 4.8 | 9.1% | 3.9 | 7.6% | 24.3% |
Noise | 2.5 | 4.7% | 3.5 | 6.9% | -29.6% |
Others | 21.4 | 40.4% | 23.7 | 46.2% | -10.0% |
Total | 52.9 | 100.0% | 51.4 | 100.0% | 2.9% |
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Canalys