Listonic wprowadza 2 duże, nowe funkcje w aplikacji

Apka do tworzenia list zakupów Listonic wprowadza nowe funkcje i łączy siły AI z własnym doświadczeniem – oszczędzanie na zakupach ma być dzięki temu znacznie prostsze.

Zakładka „Okazje” w aplikacji Listonic
Zakładka „Okazje” w aplikacji Listonic

Jak wynika z analizy list zakupów, Polacy w 2024 roku dodali do list o 30% więcej produktów z promocji niż rok temu. W odpowiedzi na tę tendencję aplikacja zyskała dwie nowe funkcje, które ułatwią użytkownikom oszczędzanie. 

Z raportu Listonic Global Shopping Insights wynika, że Polacy wyróżniają się na tle innych krajów drugim najwyższym wskaźnikiem udostępnionych list zakupów – ponad 20% list zakupów jest współdzielona. Tym bardziej przyglądamy się, w jaki sposób Polacy opisują produkty na listach zakupów, aby jeszcze bardziej ułatwić im proces planowania zakupów. W ostatnim roku o 30% wzrosła ilość opisów nawiązujących do promocji, np. 2+1 gratis, na moją aplikację, kupon w apce itp., co utwierdziło nas w przekonaniu, że rozwijamy naszą aplikację w dobrym kierunku

— mówi Filip Miłoszewski, współzałożyciel Listonic

Połączenie AI z ludzkim doświadczeniem 

W Listonic pojawiły się dwie nowe funkcje, które ułatwiają użytkownikom oszczędzanie na zakupach. Pierwsza z nich to dopasowania promocji, która automatycznie (za pomocą AI) przeszukuje oferty w sklepach i wskazuje, gdzie można znaleźć produkty dodane do listy zakupów w promocyjnych cenach. Użytkownicy mogą filtrować wyniki według preferowanych sklepów, co pozwala na szybkie i efektywne porównanie cen w tych sklepach, do których mamy dostęp.

Ta funkcja to wyjście naprzeciw tym, którzy nie mają czasu lub nie chcą przeglądać gazetek promocyjnych i porównywać ceny. Wystarczy, że wpiszą produkty na listę zakupów, a Listonic sam wyszuka i porówna promocje we wszystkich najpopularniejszych sklepach. Użytkownik może sprawdzić to porównanie zarówno dla wszystkich sklepów, jak i tylko dla tych, które doda do sekcji ulubionych. Dzięki temu szybko zdecyduje, w którym sklepie najbardziej opłaca mu się zrobić zakupy — wyjaśnia Filip Miłoszewski.

Drugą nowością jest dodatkowa zakładka „Okazje”, czyli zbiór najlepszych ofert z gazetek promocyjnych oraz sklepów. Ta funkcja, w przeciwieństwie do dopasowań promocji, mocno opiera się na wiedzy i doświadczeniu zespołu Listonic.

Wiemy, jakie produkty są najczęściej dodawane do listy zakupów, a jednocześnie znamy realia branży handlowej. Każdego dnia w gazetkach są tysiące promocji: jedno i kilku-dniowych, z kartą, po wyświetleniu oferty w aplikacji, z limitem sztuk/kilogramów itd. Wyszukujemy i porównujemy te promocje wraz ze wszystkimi warunkami. Dzięki temu pokazujemy na przykład, gdzie kupisz najtańsze mleko, jeśli potrzebujesz tylko jednego opakowania, a nie 6 czy 12; ile kilogramów mandarynek możesz kupić w cenie promocyjnej i co najważniejsze ostatnio: czy promocja 2+1 w na masło w jednym sklepie jest bardziej opłacalna niż promocja w innym, gdzie jest podana cena za sztukę przy zakupie trzech — dodaje Miłoszewski.

Produkty wskazane w zakładce „Okazje” można łatwo – za pomocą jednego kliknięcia – dodać do swojej listy zakupów lub przejść do gazetki, by samemu sprawdzić ofertę. W przyszłości Listonic planuje rozwijać tę funkcję w aplikacji tak, by każdy użytkownik mógł maksymalnie spersonalizować oferty wyświetlane w swojej zakładce.

Ekrany aplikacji „Listonic”
Ekrany aplikacji „Listonic”

Automatyczne dopasowanie promocji jest już dostępne w Polsce zarówno na smartfonach z Androidem, jak i dla użytkowników Apple. Zakładka „Okazje” jest natomiast funkcją, z której na razie mogą korzystać tylko użytkownicy Androida. Firma planuje rozszerzyć tą funkcję na iOS na początku 2025 roku. To kolejna, po wprowadzeniu w ubiegłym roku gazetek promocyjnych, funkcja Listonic ułatwiająca oszczędzanie na zakupach.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Listonic