Miesięczna liczba aktywnych użytkowników Spotify na świecie to obecnie 640 mln, z czego 252 mln to użytkownicy płatnych planów Premium.
Kiedy Spotify uruchomiło swoją usługę strumieniowego przesyłania muzyki w kilku krajach europejskich 7 października 2008 roku, mało kto pomyślałby, że ten mało znany startup z siedzibą w Sztokholmie ostatecznie stanie się najpopularniejszą platformą muzyczną na świecie. Wówczas strumieniowe przesyłanie muzyki było jeszcze w powijakach, stanowiąc niewielką część globalnych przychodów z muzyki, ale ostatecznie wczesne postawienie Spotify na strumieniowe przesyłanie się opłaciło.
Jak pokazuje powyższy wykres serwisu Statista, minęło trochę czasu, zanim Spotify naprawdę się rozwinęło. W momencie swoich piątych urodzin w 2013 roku pionier strumieniowego przesyłania miał około 30 milionów aktywnych użytkowników i 8 milionów subskrybentów premium. Od tego czasu liczba aktywnych użytkowników i subskrybentów premium Spotify stale rośnie, osiągając odpowiednio 640 milionów i 252 miliony do końca września 2024 r.
Pomimo całego tego wzrostu liczby użytkowników Spotify od dawna zmaga się z osiągnięciem rentowności. W zeszłym roku firma, która weszła na giełdę w 2018 roku i jest obecnie wyceniana na około 100 miliardów dolarów, odnotowała stratę netto w wysokości 532 milionów euro, co oznacza, że jej skumulowane straty od 2009 roku wyniosły ponad 4 miliardy euro.
Rok 2024 może być jednak przełomowy dla Spotify, ponieważ firma odnotowała rekordowy zysk w wysokości 771 milionów euro (814 milionów dolarów) w pierwszych trzech kwartałach i jest na dobrej drodze do osiągnięcia swojego pierwszego rocznego zysku w tym roku.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Spotify | Statista