Ministerstwo Cyfryzacji promuje aplikacje mObywatel w najnowszej kampanii reklamowej „mObywatel ma łatwiej”.
Ministerstwo Cyfryzacji startuje z nową kampanią informacyjną „mObywatel ma łatwiej”. Ma ona zachęcać do korzystania z aplikacji, która ułatwia codzienne życie. Kampania pokazuje, że mObywatel to znacznie więcej niż portfel na cyfrowe dokumenty. Dzięki nowym funkcjom, takim jak Zastrzeż PESEL i Bezpieczni w sieci, staje się także asystentem cyfrowego bezpieczeństwa. Kampania rusza 26 listopada br.
mObywatel to jedna z najpopularniejszych aplikacji rządowych w Europie. Już ponad 8 milionów Polaków posługuje się mDowodem dostępnym w aplikacji. Codziennie odnotowuje się aż 600 tysięcy unikalnych logowań. Aplikacja rozwijana przez Centralny Ośrodek Informatyki (COI) zbiera bardzo dobre oceny na platformach iOS i Android (4,8 na 5 gwiazdek, opinie ponad 300 tysięcy użytkowników). Ponad 100 tys. osób aktywowało powiadomienia z alertami bezpieczeństwa w sieci przygotowywanymi przez działający przy NASK zespół CERT Polska.
Długoterminowym celem określonym w Strategii Cyfryzacji Polski jest, aby do 2035 r. mObywatel stał się aplikacją do obsługi wszystkich kluczowych e-usług publicznych, a liczba aktywnych użytkowników wzrosła do 20 milionów.
Pierwsza odsłona kampanii skupia się na promocji trzech kluczowych funkcji aplikacji:
- mDowód – najważniejszy cyfrowy dokument tożsamości, bezpieczny i wygodny w użyciu, z którego korzysta już ponad 8 milionów osób.
- Zastrzeż PESEL – skuteczna ochrona przed wyłudzeniami i nieautoryzowanym dostępem do danych osobowych. Już ponad 5 milionów Polaków skorzystało z tej funkcji.
- Bezpieczni w sieci – funkcja, która stawia na edukację o cyberhigienie i cyberzagrożeniach. Po włączeniu powiadomień PUSH, użytkownicy aplikacji otrzymują aktualne informacje o zagrożeniach w sieci, na przykład o atakach cyberprzestępców.
Hasło kampanii „mObywatel ma łatwiej” podkreśla główny atut aplikacji, jednak cała komunikacja zbudowana jest na znacznie szerszym kontekście – udowadnia, że mObywatel łączy nas wszystkich.
Główny spot pierwszej odsłony kampanii to 3 krótkie historie:
- młodych ludzi, którzy przekonują się podczas meczu piłkarskiego, jak łatwo można potwierdzić tożsamość,
- kobiety, która cieszy się spokojem, dzięki temu, że zastrzegła swój numer PESEL oraz
- babci, która może nauczyć swojego wnuczka, że z aplikacji mObywatel dowiaduje się o tym, jak być bezpieczną w sieci.
Realizacja kampanii
Pierwsza odsłona kampanii będzie emitowana co najmniej do końca stycznia 2025 r. Przygotowano w niej spot główny (30 sek.) oraz 3 dodatkowe spoty (15 sek.), pokazujące bardziej szczegółowo funkcje promowane w kampanii:
mDowód:
Zastrzeż PESEL:
Bezpieczni w sieci:
Kampania jest realizowana w mediach ogólnopolskich, w największych stacjach telewizyjnych i radiowych, a także w internecie i na kanałach własnych Ministerstwa Cyfryzacji oraz COI. Ministerstwo planuje także kolejne etapy kampanii, które będą prowadzone do końca 2025 r.
Za koncepcję kreatywną i produkcję materiałów reklamowych odpowiada agencja GoldenSubmarine. Zakup mediów realizuje obecnie zespół Ministerstwa Cyfryzacji ze wsparciem domu mediowego Mastermind.
Najważniejsze funkcje aplikacji to między innymi:
- bon energetyczny
- przedłużenie ważności profilu w mObywatelu
- powiadomienia o nowościach w aplikacji,
- ePłatności w mObywatelu,
- zastrzeganie swojegu numeru PESEL,
- legitymacja emeryta i rencisty, adwokacka i poselska,
- mPrawo jazdy,
- mPojazd, czyli cyfrowy dowód rejestracyjny,
- Unijny oraz Krajowy Certyfikat Covid,
- Karta Dużej Rodziny (mKDR),
- mLegitymacja szkolna i mLegitymacja studencka,
- e-recepta,
- Małopolska Karta Aglomeracyjna,
- Bilety kolejowe,
- Logowanie do e-Urzędu Skarbowego (Twój e-PIT).
- zapowiedź: ePaszporty w Polsce są realne, ale jeszcze nie wiemy kiedy
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Ministerstwo Cyfryzacji