Nowy „Portal dla szkół i uczelni” do wydawania legitymacji

Pracownicy szkół i uczelni mogą teraz korzystać z nowego portalu służącego do wydawania elektronicznych legitymacji szkolnych i studenckich.

Nowy Portal dla szkół i uczelni do wydawania legitymacji elektronicznych
fot. Depositphotos

Pracownicy szkól i uczelni wyższych znajdą w nowym portalu te same funkcje, ale w nowoczesnej, wygodnej i bardziej przyjaznej użytkownikom odsłonie. Nowa wersja Portalu dla szkół i uczelni została zaprojektowana i wdrożona dla zwiększenia wygody użytkowników. Zmiana polega na wprowadzeniu nowoczesnego i intuicyjnego interfejsu. Dzięki temu zarządzanie procesem wydawania elektronicznych legitymacji szkolnych i studenckich będzie bardziej przejrzyste.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: mLegitymacja szkolna i studencka teraz także na iPhonie

Nowy portal oferuje dokładnie te same możliwości, co jego poprzednia wersja. Co ważne – wszystkie dotychczasowe dane dostępowe do portalu zostały zmigrowane. To oznacza, że osoby, które korzystały z poprzedniej wersji Portalu dla szkół i uczelni, automatycznie mogą korzystać także z jego nowej wersji.

Warto dodać, że nowy wygląd Portalu dla szkół i uczelni może wydać się znajomy osobom, które miały już wcześniej okazję korzystać z portalu mObywatel Współpraca. Oba portale są do siebie wizualnie zbliżone, ponieważ zależy na tym, aby zapewnić użytkownikom spójne i komplementarne doświadczenia. Była to też jedna z naszych motywacji do wprowadzenia zmian.

Portal dla szkół i uczelni dostępny jest pod adresem edukacja.mobywatel.gov.pl.

Poprzednia wersja Portalu dla szkół i uczelni jest jeszcze wciąż dostępna, ale zostanie wyłączona 3 grudnia 2024 roku.

Czym jest Portal dla szkół i uczelni?

Portal dla szkół i uczelni to platforma internetowa, która służy do obsługi cyfrowych legitymacji, z których uczniowie i studenci mogą później korzystać na swoich telefonach w aplikacji mObywatel.

W Portalu dla szkół i uczelni można między innymi:

  • tworzyć zlecenia na legitymacje,
  • generować kody QR potrzebne uczniom i studentom do dodania legitymacji w aplikacji mObywatel,
  • sprawdzić listę wydanych legitymacji.

Co zrobić, aby szkoła lub uczelnia otrzymały dostęp do portalu?

Jeśli jesteś pracownikiem szkoły lub uczelni, a może studentem, uczniem albo rodzicem ucznia i chcesz, aby wybrana placówka rozpoczęła wydawanie elektronicznych legitymacji – zgłoś taką potrzebę do władz szkoły lub uczelni.

  1. Władze szkoły lub uczelni składają wniosek w portalu mObywatel Współpraca i akceptują Ogólne warunki świadczenia usług (OWU).
  2. Wniosek jest sprawdzany przez zespół mObywatela.
  3. Po poprawnym rozpatrzeniu wniosku zostaje nadany dostęp do Portalu dla szkół i uczelni.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: mObywatel
zdjęcie wykorzystane we wpisie pochodzi m.in. z Depositphotos