Redaktorzy App Store z całego świata wybierają deweloperów, których rozwiązania wyróżniają się najwyższą innowacyjnością, doskonałym projektem i znakomitą jakością interakcji.
Apple co roku przyznaje nagrody App Store Award najlepszym grom i aplikacjom ostatnich 12 miesięcy. W konkursie wyróżniani są deweloperzy z całego świata, których produkty cechują się najwyższą jakością interakcji, wybitnym projektem i fenomenalną innowacyjnością. W finale konkursu App Store Award znalazło się 45 gier i aplikacji z 12 kategorii. Tytuły te pomagają użytkownikom pracować efektywniej i kreatywniej, a także skuteczniej budować relacje z rodziną i przyjaciółmi. W tym roku w konkursie App Store Award wprowadzono nową kategorię dla produkcji na Apple Vision Pro. Znalazły się w niej tytuły będące przykładem oszałamiających postępów w świecie technologii spatial computing. Zwycięzcy App Store Award zostaną wyłonieni z grona wyróżnionych twórców gier i aplikacji w najbliższych tygodniach.
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Best of 2024: najlepsze aplikacje i gry na Androida
Finaliści w kategorii Aplikacja roku na iPhone’a
Finałowe produkcje z kategorii Aplikacja roku na iPhone’a wzbogacają realne doświadczenia, zapewniając użytkownikom spersonalizowane narzędzia i łatwe w obsłudze funkcje:
- Kino – za zmienianie codzienności w kinowe arcydzieło.
- Runna – za oferowanie biegaczom, niezależnie od ich poziomu zaawansowania, planów treningowych dopasowanych do ich potrzeb.
- Tripsy – za pomoc w sprawnym i bezstresowym podróżowaniu.
Finaliści w kategorii Gra roku na iPhone’a
W finale kategorii Gra roku na iPhone’a znalazły się tytuły, które oferują graczom wciągające historie, piękne efekty wizualne i przekonujących bohaterów:
- AFK Journey – za tworzenie urzekających światów fantasy i możliwość prowadzenia efektownych bitew.
- The WereCleaner – za komiczną, a zarazem kreatywną fabułę.
- Zenless Zone Zero – za wciągającą i pełną akcji rozgrywkę.
Finaliści w kategorii Aplikacja roku na iPada
Finałowe tytuły w kategorii Aplikacja roku na iPada inspirują do kreatywnej zabawy i twórczej ekspresji:
- Bluey: Let’s Play – za urocze postacie i rozrywkę dla całej rodziny.
- Moises – za narzędzia AI, które otwierają przed muzykami nowe możliwości.
- Procreate Dreams – za pomoc w tworzeniu porywających animacji.
Finaliści w kategorii Gra roku na iPada
Finałowe produkcje z kategorii Gra roku na iPada opowiadają pełne zwrotów akcji historie, które toczą się w pięknych, dopracowanych światach:
- Assassin’s Creed Mirage – za zabieranie graczy w pełną przygód podróż osnutą wokół wspaniałej historii.
- Disney Speedstorm – za ekscytujące wyścigi w najwyższych prędkościach.
- Squad Busters – za połączenie emocjonującej rywalizacji z przyjazną, wciągającą zabawą.
Finaliści w kategorii Gra roku w Apple Arcade
W kategorii Gra roku w Apple Arcade znalazły się tytuły, które przedstawiają wspaniałe historie i na nowo odkrywają przed graczami klasyczne produkcje:
- Balatro+ – za stworzenie emocjonującej i jedynej w swoim rodzaju gry karcianej.
- Outlanders 2 – za rozkochanie w sobie graczy odświeżoną grafiką i pomysłowymi poziomami.
- Sonic Dream Team – za pokazanie nowych przygód znanych i lubianych postaci.
Finaliści w kategorii Aplikacja roku na Maca
Finałowe produkcje w kategorii Aplikacja roku na Maca zapewniają zaawansowane narzędzia, dzięki którym użytkownicy z łatwością realizują swoje zadania:
- Adobe Lightroom – za rozbudowanie procesu edycji zdjęć o funkcje oparte na AI.
- OmniFocus 4 – za pomoc w skupieniu uwagi dzięki uproszczeniu zarządzania zadaniami.
- Shapr3D – za zrewolucjonizowanie pracy opartej na projektowaniu w 3D.
Finaliści w kategorii Gra roku na Maca
Tytuły z kategorii Gra roku na Maca przyciągają graczy nietuzinkowymi bohaterami, efektami wizualnymi i obietnicą niekończącej się zabawy:
- Frostpunk 2 – za świeży powiew wniesiony w świat gier polegających na budowaniu miast.
- Stray – za stworzenie mrocznego świata, w którym jest miejsce na tajemnicę i dobrą zabawę.
- Thank Goodness You’re Here! – za humor i absurd, które serwowane są graczom non stop.
Finaliści w kategorii Aplikacja roku na Apple Watch
Finałowe aplikacje z kategorii Aplikacja roku na Apple Watch sprawiają, że użytkownicy mają na nadgarstku jeszcze wygodniejszy dostęp do pomocnych narzędzi i informacji:
- LookUp – za wzbogacanie słownictwa dzięki udostępnianym codziennie definicjom.
- Lumy – za pomoc w życiu z rytmem słońca i księżyca.
- Watch to 5K – za wspieranie biegaczy na każdym etapie, aż po linię mety.
Finaliści w kategorii Aplikacja roku na Apple Vision Pro
Finaliści kategorii Aplikacja roku na Apple Vision Pro wyznaczają nowe granice tego, co możliwe z technologią spatial computing:
- JigSpace – za umożliwienie użytkownikom łatwego oglądania modeli w 3D i rzeczywistości rozszerzonej.
- NBA – za kreowanie trendów dotyczących tego, jak fani będą w przyszłości oglądać ulubione sporty.
- What If…? An Immersive Story – za zaproszenie graczy do doświadczenia uniwersum Marvela w nowy sposób.
Finaliści w kategorii Gra roku na Apple Vision Pro
Finałowe produkcje z kategorii Gra roku na Apple Vision Pro zachwycają graczy realistyczną grafiką i intuicyjną rozgrywką:
- Loóna – za dopracowane, relaksujące zadania, które pomagają się odprężyć.
- THRASHER – za innowacyjne narzędzia, które pozwalają na płynne sterowanie, i hipnotyczne przedstawienie świata istot pozaziemskich.
- Vacation Simulator – za zabieranie graczy do miejsc, w których czeka na nich masa ciekawych postaci i jeszcze ciekawszych aktywności.
Finaliści w kategorii Aplikacja roku na Apple TV
Finałowe tytuły z kategorii Aplikacja roku na Apple TV dostarczają niesamowitych wrażeń na największym domowym ekranie:
- DROPOUT – za bycie niekończącym się źródłem śmiechu i dobrej zabawy.
- F1 TV – za przenoszenie fanów wprost za kierownicę samochodu wyścigowego.
- Zoom – za innowacyjne sposoby na komunikację grupową.
Finaliści w kategorii Wpływ na kulturę
Finałowe aplikacje z kategorii Wpływ na kulturę przybliżają użytkownikom poruszające historie i pomagają im się doskonalić, by mogli skutecznie zmieniać świat:
- Arco – za pozwolenie użytkownikom na kształtowanie własnej historii.
- The Bear – za uczynienie z zasypiania relaksującego i interaktywnego doświadczenia.
- BetterSleep – za pomaganie użytkownikom w tym, by spali – i czuli się – lepiej.
- Brawl Stars – za pełną akcji rozrywkę dawkowaną małymi porcjami.
- DailyArt – za przybliżanie dzieł sztuki w rozbudzający ciekawość sposób.
- Do You Really Want to Know 2 – za walkę z błędnymi przekonaniami na temat HIV prowadzoną za pomocą ujmującej, interaktywnej historii.
- EF Hello – za narzędzia do nauki języka wykorzystujące AI.
- NYT Games – za zapewnianie codziennej porcji rozrywki wszystkim generacjom miłośników łamigłówek.
- Oko – za sprawienie, że wszyscy mogą przechodzić przez ulicę łatwiej i bezpieczniej.
- Partiful – za ułatwianie organizacji spotkań towarzyskich i sprzyjanie budowaniu więzi i poczucia wspólnoty.
- Pinterest – za przedstawianie nowych, inspirujących pomysłów i nieskończonych możliwości.
- The Wreck – za intymną, poruszającą historię pokazaną w formie gry o kinowej jakości.
Serwis App Store, uruchomiony w 2008 roku, jest najbezpieczniejszym, tętniącym aktywnością sklepem z aplikacjami. Obecnie jest ich w nim 1,8 miliona. W każdym tygodniu App Store odwiedza ponad 650 milionów osób ze 175 regionów świata. Serwis napędza światowy wzrost gospodarczy – w roku 2022 umożliwił sprzedaż w wysokości 1,1 biliarda dolarów. Twórcom, marzycielom i poszukiwaczom wiedzy, niezależnie od wieku i wykształcenia, App Store zapewnia narzędzia i informacje potrzebne do budowania wspaniałego jutra i lepszego świata.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Apple Newsroom