Młodzi Amerykanie nie oglądają TV

Tradycyjna telewizja jest nadal chętnie oglądana, ale nie tak często jakby chcieli tego nadawcy – szczególnie w grupie młodszych widzów.

Oglądanie tradycyjnej telewizji w USA wg wieku w 2024 roku
Oglądanie tradycyjnej telewizji w USA wg wieku w 2024 roku

Ponieważ serwisy streamingowe, takie jak Netflix, Amazon Prime Video i Disney+, przejęły ogromną część konsumpcji telewizyjnej w Stanach Zjednoczonych, tradycyjna telewizja znajduje się pod coraz większą presją, aby bronić swojej pozycji jako medium rozrywki, rozrywki i informacji.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Telewizja już niedługo ustąpi miejsca internetowi

I chociaż ludzie nadal spędzają średnio dużo czasu oglądając telewizję na żywo i z przesunięciem czasowym, jest to w dużej mierze spowodowane intensywnym korzystaniem z telewizji przez Amerykanów w wieku 65 lat i starszych, którzy oglądają około 10 razy więcej tradycyjnej telewizji niż młodzi dorośli obywatele.

Według Nielsena Amerykanie w wieku od 18 do 34 lat oglądają mniej niż 5 godzin telewizji na żywo i z przesunięciem czasowym tygodniowo. Z drugiej strony osoby w wieku 65 lat i starsze oglądają średnio ponad 40 godzin. Sytuację pogarsza fakt, że rośnie liczba młodych dorosłych, którzy w ogóle nie oglądają telewizji, ponieważ wszystko, czego potrzebują, czerpią ze źródeł cyfrowych.

Według Statista Consumer Insights, 50 procent 18-24-latków w USA twierdzi, że nie ogląda tradycyjnej telewizji, w porównaniu do zaledwie 29 procent 55-64-latków. Ten odsetek byłby prawdopodobnie jeszcze niższy w przypadku osób w wieku 65 lat i starszych, ale nie zostały one objęte badaniem w tym przypadku.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista – Young Americans Are Turning Off the TV