Decyzja, ogłoszona na blogu The Keyword, jest odpowiedzią na nowe przepisy, które „wprowadzają znaczące nowe wyzwania operacyjne i niepewność prawną dla reklamodawców i platform politycznych”.
Firma twierdzi, że rozporządzenie w sprawie przejrzystości i kierowania reklamami politycznymi ma zbyt szeroką definicję reklam politycznych i wzbudziło obawy, że wytyczne techniczne dotyczące tej polityki mogą zostać wydane przed październikiem 2025 roku, kiedy to nowe przepisy zaczną obowiązywać.
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Apple i Google wspólnie przeciwko śledzeniu lokalizatorami Bluetooth
Oprócz zaprzestania wyświetlania tych treści reklamowych przed datą wejścia w życie przepisów, Google poinformowało, że płatne reklamy polityczne nie będą również dozwolone na YouTubie w UE. Firma poinformowała, że podobne przepisy doprowadziły już do zaprzestania wyświetlania reklam politycznych w Kanadzie, Francji i Brazylii.
Reklama i technologia reklamowa Google’a były poddawane kontroli przez władze europejskie w ostatnich latach. Firma stanęła w obliczu (ale ostatecznie uniknęła) grzywien za „nadużyciowe” praktyki reklamowe w 2019 roku, a w zeszłym roku została dotknięta oskarżeniami antymonopolowymi.
A Google zaangażowało się również w inne budzące wątpliwości zachowania w UE. Zaledwie wczoraj firma rozpoczęła to, co nazwała „małym, ograniczonym czasowo testem”, aby pominąć wyniki od wydawców wiadomości z UE w wyszukiwarce, Google News i kanale Discover.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Google The Keyword – https://blog.google/around-the-globe/google-europe/political-advertising-in-eu/