Apple ogłosiło uruchomienie nowego programu naprawy dla iPhone’a 14 Plus, który związany jest z problemem z tylnym aparatem.

Jeżeli posiadasz iPhone’a 14 Plus, to być może będziesz musiał zanieść go do Apple’a, który bezpłatnie naprawi wadliwy aparat. Ale wcześnej należy sprawdzić, czy Twój model smartfona jest dotknięty tym problemem i kwalifikuje się do naprawy. Podpowiadamy, jak to zrobić?
Apple uruchomiło wczoraj nowy program serwisowy, który dotyczy wykrytego problemu z tylną kamerą w iPhonie 14 Plus. Mówi się, że „tylna kamera w bardzo niewielkim procencie urządzeń iPhone 14 Plus może nie obsługiwać podglądu zdjęć”.
Firma wyprodukowała dotknięte problemem urządzenia między 10 kwietnia 2023 roku a 28 kwietnia 2024 roku. Dotknięte problemem urządzenia iPhone 14 Plus podlegają bezpłatnej naprawie.
Apple rozpoczęło sprzedaż iPhone’a 14 Plus na początku października 2022 r. Jednak problem z aparatem pojawia się tylko w wybranych modelach urządzeń wyprodukowanych między 10 kwietnia 2023 r. a 20 kwietnia 2024 r. Jeśli zauważysz, że czasami brakuje podglądu zdjęć zrobionych tylną kamerą iPhone’a 14 Plus, prawdopodobnie problem dotyczy Twojego urządzenia. Problem dotyczy tylko iPhone’a 14 Plus, a nie Pro i zwykłego modelu.
Możesz to potwierdzić, sprawdzając numer seryjny swojego iPhone’a za pomocą formularza Apple’a na stronie wsparcia. Jeśli problem dotyczy twojego telefonu, postępuj zgodnie z instrukcją na stronie, aby skorzystać z bezpłatnej naprawy. W zależności od kraju i regionu, może to być odesłanie do serwisu lub zaniesienie smartfona do autoryzowanego sklepu lub serwisu Apple’a.

Apple zaznacza, że jeśli Twój iPhone ma jakiekolwiek uszkodzenia fizyczne, które mogą utrudniać naprawę aparatu, musisz go najpierw naprawić. Będziesz musiał zapłacić za tę naprawę z własnej kieszeni. Firma zajmie się usterką aparatu bezpłatnie. W niektórych przypadkach Apple może ograniczyć naprawę urządzenia do pierwotnego kraju zakupu.
Program naprawy działa na całym świecie i obejmuje iPhone’a 14 Plus przez trzy lata od daty zakupu. Nie rozszerza to jednak standardowej gwarancji telefonu. Jeśli zapłaciłeś za naprawę dokładnie tego problemu już wcześniej, możesz skontaktować się z Apple’em w celu uzyskania zwrotu pieniędzy. Musisz jednak mieć oryginalną fakturę za naprawę.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: iPhone 14 Plus Service Program for Rear Camera Issue