Netflix pozyskał 22 mln subskrybentów w 3 kwartałach 2024 roku

Nowe statystyki dotyczące liczby subskrybentów Netflixa za trzy kwartały 2024 roku są najlepsze od 2020 roku.

Kwartalna liczba subskrybentów serwisu Netflix (od 2019 do 3Q 2024 roku)
Kwartalna liczba subskrybentów serwisu Netflix (od 2019 do 3Q 2024 roku) | fot. Statista

Ogromna biblioteka różnorodnych oryginalnych serialu, popularny nowy plan z reklamami i zabezpieczenia dotyczące udostępniania haseł sprawiły, że Netflix cieszy się najlepszym rokiem od 2020 roku pod względem wzrostu liczby subskrybentów, ponieważ gigant streamingu wideo zyskał 22,4 mln subskrybentów w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 roku To przewyższa ubiegłoroczny wynik 16,4 mln nowych subskrybentów między styczniem a wrześniem 2023 roku. Po niezwykle silnej pierwszej połowie roku Netflix zyskał 5,1 mln subskrybentów w kwartale wrześniowym, przekraczając oczekiwania 4,5 mln nowych płacących za dostęp do serwisu klientów.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Netflix zakończył 2023 rok z rekordową liczbą subskrybentów w 4Q

Przychody Netflixa wzrosły o 15 procent rok do roku w trzecim kwartale 2024 roku, głównie dzięki wzrostowi liczby użytkowników. Netflix spodziewa się dalszego dwucyfrowego wzrostu przychodów, ponieważ firma planuje dalej rozwijać swoją bazę abonentów, zwiększać średni przychód na członka i rozwijać swój wciąż rozwijający się biznes reklamowy.

„Wciąż mamy setki milionów gospodarstw domowych, które nie są naszymi użytkownikami, i będziemy rozwijać się w tej grupie, dzięki świetnej ofercie na 2025 rok i naszym usprawnieniom w konwersji popytu konsumenckiego. (…) zwiększające się nasze przychody z reklam, nie są jeszcze głównym motorem wzrostu, ale mają być bardziej znaczącym wkładem w przyszłym roku” –  powiedział dyrektor finansowy Spencer Adam Neumann w rozmowie z inwestorami.

Poziom Netflixa wspierany reklamami, wprowadzony na wybranych rynkach pod koniec 2022 roku, okazuje się bardzo popularny wśród klientów. W ciągu ostatnich trzech miesięcy liczba użytkowników korzystających z planu z reklamami wzrosła o 35 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem, ponieważ ponad połowa nowych rejestracji na kwalifikujących się rynkach wybrała poziom wspierany reklamami.

„Jesteśmy na dobrej drodze, aby osiągnąć, naszym zdaniem, krytyczną skalę abonentów z reklamami we wszystkich krajach, w których wprowadzimy reklamy, do 2025 roku, tworząc mocną bazę, z której będziemy mogli dalej zwiększać liczbę naszych abonentów reklamowych w 2026 roku i później” – napisała firma w liście do akcjonariuszy.

Netflix - marża/przychody wzrosty od 2016 do 2025 (plany)
Netflix – marża/przychody wzrosty od 2016 do 2025 (plany) | fot. Statista

W trzecim kwartale 2024 roku marża operacyjna Netflixa, czyli udział przychodów pozostały po odjęciu kosztów przychodów oraz wszystkich kosztów operacyjnych i ogólnych, wzrosła o 8 punktów procentowych do prawie 30 procent, co stawia firmę na drodze do osiągnięcia marży operacyjnej na poziomie 27 procent za cały rok. Jak pokazuje powyższy wykre, to wzrost z 21 procent w 2023 roku i kontynuacja długoterminowego trendu.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Statista | Netflix