Nowe statystyki dotyczące liczby subskrybentów Netflixa za trzy kwartały 2024 roku są najlepsze od 2020 roku.

Ogromna biblioteka różnorodnych oryginalnych serialu, popularny nowy plan z reklamami i zabezpieczenia dotyczące udostępniania haseł sprawiły, że Netflix cieszy się najlepszym rokiem od 2020 roku pod względem wzrostu liczby subskrybentów, ponieważ gigant streamingu wideo zyskał 22,4 mln subskrybentów w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 roku To przewyższa ubiegłoroczny wynik 16,4 mln nowych subskrybentów między styczniem a wrześniem 2023 roku. Po niezwykle silnej pierwszej połowie roku Netflix zyskał 5,1 mln subskrybentów w kwartale wrześniowym, przekraczając oczekiwania 4,5 mln nowych płacących za dostęp do serwisu klientów.
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Netflix zakończył 2023 rok z rekordową liczbą subskrybentów w 4Q
Przychody Netflixa wzrosły o 15 procent rok do roku w trzecim kwartale 2024 roku, głównie dzięki wzrostowi liczby użytkowników. Netflix spodziewa się dalszego dwucyfrowego wzrostu przychodów, ponieważ firma planuje dalej rozwijać swoją bazę abonentów, zwiększać średni przychód na członka i rozwijać swój wciąż rozwijający się biznes reklamowy.
„Wciąż mamy setki milionów gospodarstw domowych, które nie są naszymi użytkownikami, i będziemy rozwijać się w tej grupie, dzięki świetnej ofercie na 2025 rok i naszym usprawnieniom w konwersji popytu konsumenckiego. (…) zwiększające się nasze przychody z reklam, nie są jeszcze głównym motorem wzrostu, ale mają być bardziej znaczącym wkładem w przyszłym roku” – powiedział dyrektor finansowy Spencer Adam Neumann w rozmowie z inwestorami.
Poziom Netflixa wspierany reklamami, wprowadzony na wybranych rynkach pod koniec 2022 roku, okazuje się bardzo popularny wśród klientów. W ciągu ostatnich trzech miesięcy liczba użytkowników korzystających z planu z reklamami wzrosła o 35 procent w porównaniu z poprzednim kwartałem, ponieważ ponad połowa nowych rejestracji na kwalifikujących się rynkach wybrała poziom wspierany reklamami.
„Jesteśmy na dobrej drodze, aby osiągnąć, naszym zdaniem, krytyczną skalę abonentów z reklamami we wszystkich krajach, w których wprowadzimy reklamy, do 2025 roku, tworząc mocną bazę, z której będziemy mogli dalej zwiększać liczbę naszych abonentów reklamowych w 2026 roku i później” – napisała firma w liście do akcjonariuszy.

W trzecim kwartale 2024 roku marża operacyjna Netflixa, czyli udział przychodów pozostały po odjęciu kosztów przychodów oraz wszystkich kosztów operacyjnych i ogólnych, wzrosła o 8 punktów procentowych do prawie 30 procent, co stawia firmę na drodze do osiągnięcia marży operacyjnej na poziomie 27 procent za cały rok. Jak pokazuje powyższy wykre, to wzrost z 21 procent w 2023 roku i kontynuacja długoterminowego trendu.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Statista | Netflix