Sklep Google Play może otrzymać niewielką, ale znaczącą aktualizację, która może zmienić sposób instalowania aplikacji przez użytkowników.
Przycisk Zainstaluj może wkrótce stać się stałym elementem na górze listy aplikacji, ułatwiając użytkownikom instalowanie aplikacji nawet po przewinięciu w dół, gdy będą chcieli dowiedzieć się więcej o aplikacji.
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Nowe opcje zarządzania personalizacją w Google Play
Ta zmiana, zauważona ukryta w kodzie APK najnowszej wersji aplikacji Google Play Store, ma na celu poprawę wrażeń użytkownika poprzez ułatwienie wyszukiwania i instalowania aplikacji. Należy zauważyć, że nie jest ona jeszcze dostępna w sklepie Google Play, ale oczekuje się, że zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom w niedalekiej przyszłości, choć nie jest to gwarantowane. APK często może ujawnić nadchodzące funkcje, ale zawsze istnieje możliwość, że to, co zostanie znalezione, nie zostanie upublicznione.
Twórcy aplikacji są zachęcani do tworzenia szczegółowych i bogatych list aplikacji, aby zapewnić użytkownikom jak najwięcej informacji przed pobraniem aplikacji. Może to jednak spowodować, że przycisk Zainstaluj zostanie przesunięty, co utrudni użytkownikom jego znalezienie. Nowy stały przycisk Zainstaluj jest korzystny dla programistów i użytkowników, ponieważ przycisk jest cały czas widoczny i ułatwia użytkownikom instalowanie aplikacji po sprawdzeniu szczegółów.
Zrzut ekranu stałego przycisku Instaluj w sklepie Google Play
Zrzuty ekranu stałego kodu nagłówka „Instaluj” znajdującego się w aplikacji Sklep Google Play. | Źródło obrazów — Android Authority
Przyklejony do górnej części ekranu nagłówek będzie zawierał inne kluczowe szczegóły aplikacji, takie jak ikona i nazwa aplikacji, nazwa dewelopera, średnia ocena aplikacji w sklepie Google Play oraz informacja, czy zawiera reklamy. Będzie również menu rozwijane umożliwiające zainstalowanie aplikacji na innych urządzeniach.
Ta zmiana opiera się na teorii, że użytkownicy chętniej zainstalują aplikację, jeśli przycisk Zainstaluj jest łatwo dostępny. Długa strona informacyjna w sklepie z aplikacjami może być pouczająca, ale może również stanowić barierę konwersji, jeśli przycisk Zainstaluj nie jest widoczny. Google ma nadzieję, że zwiększając widoczność przycisku Instaluj, ułatwi użytkownikom instalowanie aplikacji i poprawi ogólne wrażenia użytkownika.
Oprócz naprawionego przycisku Zainstaluj, zaktualizowany nagłówek w sklepie Google Play Store prawdopodobnie będzie zawierał również szereg innych zmian. Na przykład nagłówek będzie teraz pokazywał średnią ocenę aplikacji i to, czy zawiera apka reklamy. Informacje te były wcześniej dostępne na stronie z listą aplikacji, ale teraz będą bardziej to widoczne w nagłówku.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Android Authority | PhoneArena