Dzięki temu zabezpieczeniu masz pewność, że nikt nie zaloguje się do Twojego serwisu, nawet jeśli pozna Twój login i hasło.

Bank PKO BP dba o to, aby Twoje dane i pieniądze były bezpieczne – monitoruje techniki cyberprzestępców i wdraża technologie, które pomagają się przed nimi ochronić. Dlatego wprowadził możliwość zalogowania się do konta w serwisie iPKO za pomocą klucza bezpieczeństwa od firmy Yubico. Teraz – dla Twojej wygody i bezpieczeństwa – kluczem bezpieczeństwa zastąpisz dotychczasową metodę dodatkowego potwierdzenia logowania: potwierdzenie w aplikacji IKO, kod SMS lub kod z karty kodów jednorazowych.
Co to jest klucz bezpieczeństwa?
To małe urządzenie – wyglądem przypomina pendrive’a, którego używasz np. do przechowywania plików. Jednak nie gromadzi Twoich danych, tylko służy jako metoda dodatkowej weryfikacji. W związku z tym nawet jeśli go zgubisz, nikt nie przejmie Twoich haseł.
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Tryb dyskretny w IKO i sprawdzanie hasła w iPKO
Co zyskujesz?
- Ochronę przed atakami phishingowymi – klucz nie pozwoli Ci zalogować się na fałszywej stronie (jeśli strona umożliwia logowanie z kluczem bezpieczeństwa i wyłączysz pozostałe metody logowania), a także chroni przed zalogowaniem się oszusta do Twojego konta
- Zabezpieczenie logowania do kilku kont – jeden klucz możesz wykorzystać do logowania do różnych kont (jeśli możliwe jest logowanie z kluczem), np. do banku, poczty e-mail, social mediów
Jak to działa?
- Wybierasz i dodajesz klucz jako metodę logowania na wybranej stronie, np. bankowości elektronicznej, która umożliwia weryfikację kluczem.
- Logujesz się do strony – wpisujesz login i hasło.
- Wkładasz klucz do wejścia USB lub zbliżasz go do smartfona i potwierdzasz logowanie. Gotowe!
- Pamiętaj, nie udostępniaj innym osobom Twojego klucza bezpieczeństwa. Urządzenie powinno być używane tylko przez jedną osobę – właściciela klucza.
Więcej informacji na naszej stronie internetowej banku.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: PKO Bank Polski