Niektórzy użytkownicy wyszukiwarki Google widzą niebieski znacznik weryfikacji obok nazw firm, które Google uważa za autentyczne.

Wyszukiwarka Google eksperymentuje z nowym oznaczeniem weryfikacji, które powinno ułatwić użytkownikom unikanie klikania fałszywych lub oszukańczych linków do witryn. Niektórzy widzą niebieskie znaczniki wyboru obok linków firm w wynikach wyszukiwania Google’a, które wskazują, że firma — taka jak Meta lub Apple — jest autentyczna, a nie jest naśladowcą próbującym skorzystać z rozpoznawalnej marki.
„Regularnie eksperymentujemy z funkcjami, które pomagają kupującym identyfikować godne zaufania firmy online, a obecnie przeprowadzamy mały eksperyment, w którym znaczniki wyboru są wyświetlane obok niektórych firm w Google” — powiedziała rzeczniczka prasowa Google ds. kontaktów publicznych Molly Shaheen dla The Verge.
Niebieskie znaczniki weryfikacji (takie same jak te w Gmailu) zaczęły pojawiać obok oficjalnych linków do witryn firm takich jak Microsoft, Meta, Epic Games, Apple, Amazon i HP, ale są wyświetlane dla wszystkich kont Google — co oznacza, że ten eksperyment nie jest jeszcze szeroko wdrażany, a jedynie testowany na wybranej grupie użytkowników.

Najechanie kursorem na znacznik wyboru powoduje wyświetlenie komunikatu wyjaśniającego „Sygnaliści Google’a sugerują, że ta firma jest firmą, za którą się podaje”, co jest ustalane na podstawie takich czynników, jak weryfikacja witryny, dane Merchant Center i ręczne recenzje, zgodnie z Shaheen.

Nowy eksperyment wyszukiwania wydaje się być rozszerzeniem funkcji Brand Indicators for Message Identification (BIMI) firmy Google, która służy do wyświetlania znaczników wyboru w aplikacjach internetowych i mobilnych Gmaila obok nadawców, którzy przyjęli platformę weryfikacji. Google nie ogłosiło jeszcze oficjalnie znaczników wyboru wyszukiwania ani nie powiedziało, kiedy (lub czy) więcej użytkowników może spodziewać się tej funkcji.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Google | The Verge