Funkcja Hype na YouTubie ma pomóc małym twórcom się rozwijać

YouTube stara się ułatwić małym twórcom z oddanymi społecznościami powiększanie ich odbiorców, dzięki „rozkręcaniu” ich filmów przez fanów.

YouTube - nowa funkcja Hype

Niedługo po uruchomieniu nowego doświadczenia w Społecznościach, YouTube ogłosił kolejną nową funkcję Hype, która powinna pomóc małym twórcom w ich widoczności w algorytmie.Największa platforma streamingowa – YouTube, ma niesamowicie dużą liczbę twórców. Ale nie tylko liczba jest oszałamiająca, ale także różnorodność treści, które tworzą twórcy, od gotowania i gier po muzykę i makijaż.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Ask Music to oficjalna nazwa dla Radio AI w YouTube Music

To bardzo utrudnia zostanie uznanym twórcą YouTube’a z milionami subskrybentów i jeszcze większą liczbą milionów wyświetleń na film. Na szczęście YouTube stara się podnieść poziom niektórych treści publikowanych przez mniejszych twórców na swojej platformie.

Hype to zupełnie nowa funkcja, która ma pomóc w rozwijaniu się powstających kanałów YouTube, łącząc je z nowymi odbiorcami. Hype może być używany przez fanów w przypadku filmów, które są dostępne krócej niż 7 dni. Ważne jest również, aby pamiętać, że tylko filmy publikowane przez twórców, którzy mają mniej niż 500.000 subskrybentów, mogą być promowane.

Im większy szum wokół filmu, tym wyżej wspina się on w nowej tabeli wyników YouTube’a ze 100 najlepszymi filmami tygodnia. Według YouTube’a każdy może promować do trzech razy w tygodniu

W przyszłości YouTube umożliwi fanom zakup dodatkowych hype’ów, odblokowując w ten sposób kolejne źródło dochodu dla twórców. Usługa przesyłania strumieniowego zapewniła fanów, że promowanie filmów nie wpłynie na ich rekomendacje YouTube i wyniki wyszukiwania, co ma sens.

Nowa funkcja Hype została zaprojektowana specjalnie dla fanów, ale przyniesie korzyści twórcom. Na przykład, gdy widzowie promują filmy twórcy, twórca zdobędzie punkty, które pomogą mu znaleźć się w cotygodniowej tabeli wyników tylko dla swojego kraju, potencjalnie zyskując nowych obserwujących.

Poza tym YouTube twierdzi, że ma wbudowany „mały bonus dla twórców” lub mnożnik punktów dla kanałów z mniejszą liczbą subskrybentów, aby mieć pewność, że każdy ma uczciwą szansę na znalezienie się w centrum uwagi.

YouTube Hype - schemat nowej funkcji
YouTube Hype – schemat nowej funkcji

Według YouTube’a, w ciągu pierwszych czterech tygodni testów beta w Turcji, na Tajwanie i w Brazylii użytkownicy reklamowali ponad 5 milionów razy na ponad 50.000 unikalnych kanałów. Usługa przesyłania strumieniowego ujawniła również, że największą grupą wiekową reklamującą filmy w wersji beta są osoby w wieku od 18 do 24 lat, stanowiące ponad 30 procent wszystkich testerów wersji beta.

Nie wiadomo, kiedy dokładnie nowa funkcja będzie dostępna dla wszystkich, ale YouTube twierdzi, że planuje rozszerzyć działalność na nowe rynki w oparciu o to, czego dowiedział się z testów beta w tych trzech krajach.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: YouTube Official Blog – Hype: Giving fans a stake in the success of their favorite emerging creators