Snapchat wraca do podstaw: wiadomości od znajomych, aparat i wideo teraz na pełnym ekranie aplikacji.
Aplikacja mobilna Snapchat przechodzi największą od lat zmianę wyglądu, upraszczając liczbę zakładek z pięciu do trzech zakładek: jedną do wiadomości i Stories ze znajomymi, jedną do aparatu i jeszcze jedną do kanału pełnoekranowych filmów od twórców i wydawców w stylu TikToka
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Snapchat trafia na iPada po 13 latach!
Nowy i prosty Snapchat), została ogłoszona wczoraj podczas corocznego Partner Summit Snap w Los Angeles. „Przybliża Stories do rozmów, upraszcza odkrywanie treści i przenosi ludzi prosto do naszego aparatu, aby mogli wyrażać siebie” — powiedział dyrektor generalny Snapa Evan Spiegel w wywiadzie dla The Verge.
Do tej pory Snapchat składał się z pięciu głównych zakładek: jednej do Snap Map, prywatnych czatów, aparatu, Stories i Spotlight, konkurenta TikToka i Instagram Reels. Po wprowadzeniu tego nowego projektu dla 850 milionów użytkowników Snapchata, Snap Map będzie dostępny z zakładki wiadomości, wraz ze Stories od znajomych i twórców, których obserwujesz.
Po prawej stronie aparatu będzie nowy, ujednolicony kanał Dla Ciebie (For You) z pełnoekranowymi filmami od wydawców i twórców. Tutaj Snap zasadniczo połączył Spotlight z treściami marek medialnych, takich jak The Wall Street Journal i Daily Mail. Firma zarabia większość pieniędzy na reklamach, które wyświetla wokół tych treści, więc wprowadza nowy projekt powoli, abyśmy „naprawdę mogli zrozumieć wszelkie zmiany w dynamice treści”.
Najważniejszym celem tego nowego projektu jest uczynienie Snapchata bardziej dostępnym i atrakcyjnym sposobem oglądania filmów, dla których normalnie przechodzisz na TikToka lub Instagrama. Spiegel uważa również, że przełoży się to na lepszy biznes dla twórców Snapa, którzy łącznie udostępniają ponad miliard treści miesięcznie w aplikacji.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Snap | The Verge