Liczba zamówień przedpremierowych na iPhone’a 16 jest najwyraźniej niższa niż na iPhone’a 15 w zeszłym roku.
Zamówienia w przedsprzedaży na iPhone’a 16 mogą być o około 12,7% rok do roku niższe niż w przypadku sprzedaży iPhone’a 15 w pierwszy weekend w 2023 roku. Jednak analityk Ming-Chi Kuo twierdzi, że popyt na iPhone’a 16 i jego brata Plus jest większy. Analityk obwinia za niższy niż oczekiwano popyt niedostępność Apple Intelligence w momencie premiery.
Większy popyt na iPhone’a 16 niż na iPhone’a 16 Pro
Kilka lat temu Apple przestało publikować dane na temat zamówień przedpremierowych i dane dotyczące sprzedaży nowych iPhone’ów w weekend otwarcia. Dlatego musimy polegać na badaniach łańcucha dostaw renomowanych analityków, aby uzyskać wyobrażenie o popycie na nowe iPhone’y. Na podstawie notatki analityka TF International Securities Ming-Chi Kuo, iPhone 16 ma powolny start.
Analityk szacuje, że Apple otrzymało 37 milionów zamówień przedpremierowych na nowe iPhone’y w weekend premiery. Jest to około 12,7% mniej niż sprzedaż iPhone’a 15 w weekend otwarcia. Co ważniejsze, Apple otrzymało mniej zamówień przedpremierowych na iPhone’a 16 Pro, a konsumenci woleli zamiast tego iPhone’a 16/Plus. Jednak większy popyt na ten drugi modelnie jest wystarczający, aby zwiększyć ogólną liczbę wysyłek iPhone’ów.
Zgodnie z danymi od Kuo, zamówienia przedpremierowe na iPhone’a 16 Pro i Pro Max spadły odpowiednio o 27% i 16% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Popyt na iPhone’a 16 Plus wzrósł najwyraźniej aż o 48%, podczas gdy na iPhone’a 16 o 10%.
W przeciwieństwie do ubiegłego roku, Apple miało również wystarczająco dużo zapasów iPhone’a 16 Pro Max przed zamówieniami przedpremierowymi. Wynika to z lepszej wydajności 5-krotnego aparatu peryskopowego i oczekiwań Apple co do większego zainteresowania konsumentów tym modelem.
Wydanie Apple Intelligence może zwiększyć popyt na iPhone’a 16
Kuo spekuluje, że jednym z powodów mniejszego popytu na nowe iPhone’y jest brak Apple Intelligence. Największym atutem iPhone’a 16 będzie dopiero wydanie systemu iOS 18.1 w październiku, który nie jest dostępny w momencie premiery nowych smartfonów. Ponadto w Chinach Apple musi stawić czoła silnej konkurencji ze strony lokalnych graczy, takich jak Oppo, Vivo, Huawei i Xiaomi.
Analityk twierdzi, że pomimo mniejszego popytu Apple nie dostosuje produkcji do nowych iPhone’ów w krótkim okresie.
Firma może odnotować wzrost popytu na iPhone’a 16 po wydaniu Apple Intelligence. Ponadto atrakcyjne promocje w okresie świątecznym i pod koniec roku mogą pomóc zwiększyć popyt na nowe iPhone’y. A jeśli to nie zadziała, firma może przyjąć bardziej agresywną strategię produktową w 2025 roku, aby zwiększyć popyt.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Cult of Mac