Modułowa kurtka Jony’ego Ive’a dla luksusowej marki Moncler ma innowacyjne magnetyczne „Duo Buttons”.
Były szef ds. projektowania w firmie Apple – Jony Ive, zaprojektował modułową kurtkę dla włoskiej luksusowej marki Moncler. Oczywiście ma ona wbudowane magnesy. Nie inaczej – Ive na nowo wynalazł guzik, dodając nowe, supersprytne magnetyczne zapięcie do kolekcji kurtek i poncz.
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Jony Ive inwestuje w przenośny blender Cruz BlenderCap
„Nie było żadnej aroganckiej ambicji w kwestii zapięcia [guzików]”, powiedział Ive w typowym dla siebie języku. „To była bardzo delikatna, skromna eksploracja”.
Kurtka Jony’ego Ive’a na nowo definiuje guzik (z magnesami)
Kolekcja kurtek Jony’ego Ive’a dla Moncler składa się z kamizelki z różnymi warstwami zewnętrznymi przymocowanymi magnesami. Obejmuje między innymi poncho wykonane z pojedynczego arkusza nylonu z recyklingu. Kolektyw projektantów Ive’a z San Francisco – LoveFrom, stworzył te nowe kurtki we współpracy z Moncler, luksusową włoską marką outdoorową, najbardziej znaną z ekstrawaganckich czarno-białych kurtek puchowych. Kolekcja LoveFrom dla Moncler opiera się na kamizelce bazowej, do której można magnetycznie przymocować różne powłoki zewnętrzne.
Kamizelka jest wypełniona puchem i występuje w kolorze żółtym lub złamanej bieli. Pastelowe warstwy zewnętrzne obejmują ponczo z kapturem, kurtkę polową i parkę.
Współpraca projektowa trwa już cztery lata. Zamiast używać zamków błyskawicznych lub rzepów, Ive i Moncler spędzili 18 miesięcy na projektowaniu nowego rodzaju magnetycznego zapięcia – guzika, który wygląda i działa niesamowicie fajnie i pomysłowo.
Jak działa magnetyczny podwójny guzik Ive’a?
Innowacyjny „duo button” (podwójny guzik) składa się z dwóch metalowych części, które przyciągają się magnetycznie, gdy znajdują się blisko siebie.
Na każdej warstwie znajduje się pięć podwójnych guzików, wszystkie w tym samym miejscu. Po prostu naciągnięcie górnej warstwy na kamizelkę łączy dwie części odzieży. Ponieważ guziki układają się naturalnie, łączą się automatycznie z serią satysfakcjonujących trzasków.
„Kiedy zakładasz powłokę zewnętrzną na wierzch, niczego nie przyczepiesz. To jest jak »pyk, pyk, pyk!«” powiedział dyrektor generalny Moncler dla Fast Company, które otrzymało podgląd kolekcji. Magnetyczny guzik działa „niesamowicie dobrze”, poinformował magazyn.
„Przeprowadziliśmy wiele miesięcy badań nad zapięciami i guzikami, zanim zaczęliśmy cokolwiek projektować”, powiedział Ive magazynowi Vogue.
Guziki są również łatwe do odpięcia: wystarczy nacisnąć środkową część, a się odepną. Zespół Ive’a zwrócił nawet uwagę na dźwięk wydawany przez guziki. Starannie dostroili mieszankę brązu, aluminium i stali, aż do uzyskania najbardziej satysfakcjonującego kliknięcia, jakie było możliwe.
„Czynnik zabawy” Jony’ego Ive’a w kurtce
Dwa guziki na kurtkach zapewniają nieomylny „czynnik zabawy” Jony’ego Ive’a — dotykową atrakcję, która sprawia, że ludzie chcą dotykać i majstrować przy projektach Ive’a.
Na początku swojej kariery, zanim dołączył do Apple’a, projektanci Ive’a zauważyli, że wiele z jego projektów okazało się przyjemnych w obsłudze. Na przykład długopis, który zaprojektował dla japońskiej firmy, miał mechanizm sprężynowy, którym ludzie bawili się niemal uzależniająco. To sprawiło, że długopis stał się szczególnie pożądany.
Czynnik zabawy zdefiniował również wiele projektów Ive’a w Apple. Pierwszy iMac miał uchwyt — nie do przenoszenia komputera, ale do sygnalizowania potencjalnemu nabywcy, że można dotknąć urządzenia. Dzięki temu iMac miał być mniej onieśmielający. Kółko klikalne iPoda również oferowało bardzo wysoki czynnik zabawy. A iPhone, oczywiście, jest cały dotykowy.
Nowy podwójny guzik kurtki Moncler również brzmi zabawnie. „To najbardziej satysfakcjonujący, uzależniający, fidget-spinowy guzik, jakiego kiedykolwiek używaliśmy” — poinformowało Fast Company. „Zauważyliźmi, że każdy z nas trzyma podwójny guzik, kompulsywnie klikając go razem i rozsuwając raz po raz”.
LoveFrom, kolekcja Moncler: innowacyjne materiały, nieznana cena
Oczywiście, wszystko inne w kolekcji przeszło przez podobnie wyczerpujący proces projektowania. Opracowali nawet nowy rodzaj nylonu z recyklingu, a następnie wymyślili, jak wytwarzać z niego arkusze na gigantycznych krosnach.
Kolekcja LoveFrom, Moncler trafi do sprzedaży 24 września 2024 roku w wybranych sklepach, a w październiku do zamówień online. Cena nowej kurtki Jony’ego Ive’a pozostaje wciąż tajemnicą, ale prawdopodobnie będzie kosztować małą fortunę, w końcu Ive na nowo wymyślił guzik! Przepraszam, magiczny „Duo Button”.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Lovefrom, | Moncler | Cult of Mac