Jak donosi pracownia Nielsen – streaming osiągnął wiele nowych rekordów oglądalności w lipcu tego roku.

Streaming odnotował kolejny rekordowy miesiąc w lipcu, osiągając wiele nowych kamieni milowych w najnowszym wydaniu raportu The Gauge firmy Nielsen. Przede wszystkim streaming odpowiadał za 41,4 procent całej oglądalności telewizji w tym miesiącu. To najwyższy udział w krótkiej historii raportu dla dowolnej kategorii oglądalności, co oznacza, że streaming przebił poprzednie wyniki zarówno w przypadku telewizji naziemnej, jak i kablowej. Wynik ten następuje po poprzednim rekordzie ustanowionym przez streaming w czerwcu.
Innym dużym sukcesem w raporcie lipcowym jest YouTube. Popularna platforma wideo stanowiła 10 procent miesięcznego korzystania z telewizji, co oznacza, że po raz pierwszy pojedyncza usługa streamingowa osiągnęła dwucyfrowy udział. Wiele innych witryn streamingowych osiągnęło swoje własne rekordy pod względem udziału oglądalności w lipcu: Disney+ wzrósł do 2,1 procent udziału oglądalności, a The Roku Channel osiągnął 1,6 procent.
Jest kilka zastrzeżeń do rekordowego lipca. Na początek, The Gauge śledzi tylko oglądalność na ekranie telewizora, co oznacza, że nie obejmuje oglądania na urządzeniach mobilnych ani laptopach. Wyniki z zeszłego miesiąca pokazują, jak bardzo obecność strumieniowego wideo rozszerzyła się poza smartfony i tablety, aby rzucić wyzwanie i prześcignąć opcje tradycyjnej telewizji nadawczej i kablowej.
Innym godnym uwagi faktem z Nielsena jest to, że 10 różnych tytułów na platformach streamingowych przekroczyło 1 miliard minut oglądania w pierwszym pełnym tygodniu lipca — kolejny rekord. Siedem różnych firm streamingowych miało programy na tej liście i obejmują one szerokie spektrum gatunków i odbiorców.
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Ericsson Mobility Report: przed nami kolejne rekordy transmisji danych wideo
Na czele listy znalazł się film akcji Netflixa Gliniarz z Beverly Hills: Axel F, który zapewnił sobie 2,05 miliarda minut oglądalności między 1 a 7 lipca. Serial telewizyjny Suits (dostępny na Peacock i Netflix) zajął drugie miejsce z nieco poniżej 1,5 miliarda minut oglądania. Ród smoka na Max, Your Honor na Netflix/Paramount+ i The Bear na Hulu zamknęły pierwszą piątkę, każdy z ponad 1,2 miliarda minutami oglądania w tym tygodniu. Innymi słowy, kolejny przełomowy hit streamingu może się wydarzyć na każdej platformie.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Nielsen | Engadget