Muzyczne serwisy streamingowe to obecnie najpopularniejsza metoda słuchania muzyki na świecie – co nikogo nie powinno dziwić.
Przełomowy raport IFPI Engaging with Music 2023 dostarcza wglądu w branżę muzyczną z perspektywy fanów, z danymi ankietowymi ponad 43.000 użytkowników internetu w 26 krajach. Wykazano, że respondenci słuchali średnio 20,7 godzin muzyki tygodniowo, w porównaniu z 20,1 godzin tygodniowo w 2022 roku. IFPI ujawnia również, że ludzie słuchają średnio ośmiu lub więcej różnych gatunków i używają siedmiu lub więcej różnych metod, aby angażować się w muzykę.
Jak pokazuje powyższy wykres, przygotowany przez serwis Statista, strumieniowanie audio stanowi obecnie największy udział pod względem metod stosowanych do słuchania. Niecała jedna trzecia (32 procent) wszystkich godzin, które ludzie spędzili angażując się w muzykę w 2023 roku, była objęta ogólnym terminem strumieniowania audio, w tym subskrypcjami i poziomami bezpłatnymi, takimi jak Spotify, Apple Music i Melon.
Drugą najpopularniejszą metodą było strumieniowe przesyłanie wideo (31 proc.), obejmujące długie i krótkie filmy dostępne na platformach takich jak YouTube i TikTok, podczas gdy trzecią najpopularniejszą metodą była muzyka w radiu (17 proc.), obejmująca transmisje na żywo, usługi catch-up i internetowe stacje radiowe.
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: 5 powodów, dla których wolę Apple Music od Spotify
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: IFPI | Statista