YouTube testuje subtelne zmiany w pasku nawigacji na Androidzie

Google po raz kolejny wprowadza niewielką i subtelną zmianę wyglądu ikon w pasku nawigacji w wersji aplikacji YouTube na Androida.

Pasek nawigacji w aplikacji YouTube na Androidzie (na górze obecny, na dole nowy)
Pasek nawigacji w aplikacji YouTube na Androidzie (na górze obecny, na dole nowy) | fot. 9TO5Google

Jeśli masz wrażenie, że pewnego dnia ktoś się obudzi i powie: zmieńmy dolny pasek w aplikacji YouTube, możesz mieć rację. Zmiany są tak niewielkie, że prawdopodobnie nigdy byś ich nie zauważył. Najpierw omówmy zmiany wprowadzane w niektórych ikonach. Ikona „Strona główna”, domek – pierwsza na dolnym pasku, otrzymuje niewielką zmianę, ponieważ dach domku ma spady i jest teraz nieco szerszy niż boki ściany. Przycisk „Plus” na środku dolnego paska nie będzie już miał białego okrągłego wzoru, a ikona „Subskrypcje” nie będzie już sprawiała iluzji wielu ekranów wideo YouTube. Osiągnięto to poprzez zmniejszenie liczby poziomych linii na górze ikony z dwóch do jednej.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: YouTube testuje wyłącznik czasowy – możesz go wypróbować!

A największą zmianą będzie ta, która zostanie wprowadzona w samym dolnym pasku. Obecnie pasek jest półprzezroczysty, więc jeśli używasz trybu jasnego, będzie biały, a jeśli jesteś w trybie ciemnym, będzie czarny. Po tej zmianie panel będzie rozmazany z plamami bieli przerywającymi jednolitą czerń.

Nie możemy pokazać, jak ten rozmazany projekt będzie wyglądał w trybie jasnym, ponieważ wygląda na to, że bardzo niewielu użytkowników Androida bierze udział w tym teście.

Warto również zauważyć, że nowy projekt pojawił się w aplikacji na telefonie, który używał starego systemu nawigacji z trzema przyciskami, przez co pasek wyglądał na znacznie większy w porównaniu z wersją nawigacji gestami, która pokazywała aktualny stan dolnego paska. Powtórzmy, rozmyty dolny pasek wydaje się być obecnie przedmiotem bardzo ograniczonego testu.

Niektórzy subskrybenci YouTube’a będą również królikami doświadczalnymi w innym teście, który pokaże rekomendacje dotyczące długich filmów w ich kanale YouTube Shorts. Celem jest zapewnienie dostawcom treści YouTube’a innego miejsca, w którym można będzie odkryć ich treści.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: 9TO5Google | PhoneArena