Usługa Apple TV Plus nie jest tak popularna jak inne usługi VOD, być może nadeszła pora, żeby trafiła też na urządzenia z Androidem?
Obecnie dostępnych jest wiele usług przesyłania strumieniowego, takich jak Max, Prime Video, Netflix, Disney+, SkyShowtime i inne. Jednak Apple TV Plus to usługa przesyłania strumieniowego znana z produkcji jednych z najlepszych jakościowo treści. Pomimo istnienia przez pół dekady, Apple TV+ nie stało się tak popularne, jak chciał tego Tim Cook, gdy usługa przesyłania strumieniowego została uruchomiona w 2019 roku.
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Na czym polega problem strategii Apple TV+?
Niedawny raport Bloomberga sugeruje, że po wydaniu miliardów dolarów Apple tnie koszty, aby ograniczyć straty w TV Plus. Uważamy jednak, że firma mogłaby skorzystać i uczynić usługę przesyłania strumieniowego bardziej zrównoważoną, wprowadzając ją na konkurencyjne platformy, w szczególności na smartfony i tablety z Androidem.
Usługa Apple TV+ może wydawać się stosunkowo nowa, ale minęło prawie pięć lat od jej uruchomienia. Pomimo dużych inwestycji i uznanych przez krytyków seriali, takich jak Ted Lasso, The Morning Show i Severance, w których występują najlepsi hollywoodzcy aktorzy, tacy jak Oprah Winfrey i Jennifer Aniston, usługa przesyłania strumieniowego ma problemy ze zdobyciem użytkowników. Nie zapominajmy, że Apple podpisało również ogromną 10-letnią umowę o wartości 2,5 miliarda dolarów z MLS na wyłączność na streaming w 2022 roku.
Pomimo zainwestowania wszystkich tych pieniędzy w Apple TV+, usługa ta podobno stanowi tylko 0,2% oglądalności telewizji w USA. Dla porównania, Apple TV+ generuje mniej wyświetleń w miesiącu niż Netflix w ciągu jednego dnia. To powód do zmartwień dla Apple’a, ponieważ pomimo wydania ponad 20 miliardów dolarów na treści i posiadania Teda Lasso jako najchętniej oglądanego serialu streamingowego w 2023 roku, firma pozostaje w tyle za konkurencją. Oczywiste jest, że Apple TV+ nie jest zbyt atrakcyjne dla konsumentów, pomimo posiadania jednych z najlepszych treści.
Czynniki stojące za powolnym wzrostem Apple TV+
Jak w przypadku większości rzeczy, nie można wskazać jednego powodu, dla którego Apple TV+ nie odniosło sukcesu i ponosi tak wiele strat. Jest wiele czynników. Podczas gdy dla nowych usług przesyłania strumieniowego powszechne jest inwestowanie ogromnych sum pieniędzy, aby przyciągnąć klientów na początku, Apple TV+ wydało nadmierne kwoty na wszystko, od obsady po produkcję i marketing.
Gwiazdy Hollywood i reżyserzy wiedzą, że Apple ma pieniądze i wykorzystali to. Na przykład Jennifer Aniston i Reese Witherspoon zarobiły podobno 2 miliony dolarów za odcinek The Morning Show, podczas gdy koszty nowych odcinków Severance wzrosły do ponad 20 milionów dolarów za odcinek. Apple wydało również dużo na marketing, podpisując kontrakty z takimi gwiazdami jak Lionel Messi i Billie Eilish. Mimo to Apple traci pieniądze z dwóch głównych powodów.
Po pierwsze, oferuje tylko jeden plan bez reklam. Podczas gdy usługi takie jak Netflix i Disney+ zwiększyły ceny swoich minimalnych planów, Apple pobiera mniej niż inne usługi przesyłania strumieniowego.
Niższe przychody jeszcze bardziej się sumują, gdy weźmie się pod uwagę, że Apple TV+ nie oferuje aplikacji na Androida i Windowsa. Podczas gdy Apple oferuje aplikacje dla Google TV (Android TV), Amazon Fire TV OS i Samsung Tizen OS dla telewizorów Smart TV, wciąż nie ma osobnej aplikacji dla smartfonów i tabletów z Androidem.
Jedynym sposobem na dostęp do Apple TV Plus na smartfonach i tabletach z Androidem jest oficjalna strona internetowa, co nie jest idealne w porównaniu z platformami takimi jak Disney+ i Netflix. Wszystkie inne główne usługi oferują aplikacje dla Androida, ale nie Apple. Oznacza to, że Apple traci potencjalną publiczność 3,9 miliarda użytkowników Androida na całym świecie.
Dlaczego oferowanie Apple TV+ na Androida ma sens?
Oferowanie specjalnej aplikacji Apple TV+ na Androida poszerzyłoby grupę docelową firmy, aby przyciągnąć więcej osób do jej treści i zwiększyć przychody. Nawet jeśli firma będzie mogła dotrzeć do niewielkiej części odbiorców Androida, będzie osiągać znaczne przychody dzięki usłudze przesyłania strumieniowego, co uczyni ją bardziej zrównoważoną niż obecnie. A dla odbiorców Androida oznaczałoby to dostęp do jednych z najlepszych treści dostępnych w serwisach przesyłania strumieniowego. To sytuacja korzystna dla obu stron dla użytkowników Apple’a i Androida.
Brak dostępności Apple TV+ na Androidzie jest tym bardziej dziwne, że Apple Music jest oferowany na Androidzie. Mimo to wydaje się, że Apple zwróciło na to uwagę. Według ostatnich doniesień trwają prace nad aplikacją Apple TV+ na Androida, choć nie ma oficjalnego potwierdzenia ze strony firmy.
Mamy nadzieję, że usługa streamingowa wkrótce pojawi się na Androidzie. Kto wie, biorąc pod uwagę jej zawartość, może stać się jedną z najlepszych aplikacji streamingowych na tej platformie.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Apple | Android POlice