Po wielu perturbacjach na początku tego roku Spotify poinformowało, że otrzymało zgodę od Apple’a na wyświetlanie informacji o cenach w swojej aplikacji pod systemem iOS dla użytkowników z UE.
Firma nie stosuje się do nowych zasad biznesowych Apple’a na mocy unijnej ustawy o rynkach cyfrowych, ale raczej korzysta z nowych wytycznych antymonopolowych nałożonych przez UE specjalnie dla aplikacji do strumieniowego przesyłania muzyki.
W marcu Apple zostało ukarane przez europejskich regulatorów grzywną w wysokości 1,84 mld euro (prawie 2 mld USD) za naruszenie zasad antymonopolowych na rynku. Spotify i Apple również spierały się o aktualizację aplikacji Spotify, która umożliwiłaby strumieniowemu serwisowi muzycznemu udostępnianie informacji o cenach użytkownikom z UE.
➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Teksty piosenek powrócą dla użytkowników darmowych w Spotify
Teraz Spotify twierdzi, że aktualizacja jego aplikacji została zatwierdzona i będzie mogła wyświetlać ceny subskrypcji Spotify i towarów cyfrowych, w tym ostatnio dodaną kolekcję audiobooków Spotify.
Ta ostatnia obejmuje możliwość wyświetlania cen planów subskrypcji, które obejmują strumieniowe przesyłanie audiobooków, a także „godziny uzupełniające”, które użytkownicy mogą kupić, aby dokończyć słuchanie audiobooków, oraz ceny audiobooków a la carte.
Jednak Spotify nie będzie w stanie udostępnić linku do swojej witryny, ponieważ wymagałoby to od firmy zapłacenia Apple 27% prowizji od tej sprzedaży, czego firma nie zamierza robić. Zamiast tego tekst w aplikacji będzie mógł kierować użytkowników tylko do witryny Spotify, bez podawania nazwy domeny i adresu .com. Spotify powiedział, że Apple nie zezwoli na dołączenie tekstu „spotify.com”, nawet jeśli nie będzie on hiperłączem, aby uniknąć płacenia prowizji.
Wraz z uruchomieniem informacji o cenach Spotify uruchomiło promocję ograniczoną czasowo w Unii Europejskiej, aby zachęcić użytkowników do uaktualnienia swoich planów subskrypcji. Promocja dotyczy tylko planu Premium Individual i oferuje 3 miesiące za darmo, potem 23,99 zł miesięcznie. Oferta dostępna tylko dla użytkowników, którzy nie korzystali jeszcze z Premium. Powracający użytkownicy (tacy, którzy już kiedyś korzystali z Premium a obecnie nie posiadają subskrypcji) mogą wykupić 3-miesięczny dostęp premium za 23,99 zł. Oferta obowiązuje do 17 września 2024 roku.
Ten ruch to mały krok w kierunku realizacji planu Spotify, aby obsługiwać własnych klientów za pośrednictwem własnej platformy płatności bez prowizji. Jednak streamer zamierza nadal walczyć o to, czego naprawdę chce: sposób na połączenie swojej aplikacji pod systemem iOS ze swoją witryną w celu dokonywania zakupów bez płacenia prowizji firmie Apple.
„Choć jest to postęp, to tylko mały krok w długim marszu w kierunku zapewnienia użytkownikom iPhone’ów podstawowych doświadczeń produktowych, których oczekują i na które zasługują w swoich aplikacjach — doświadczeń, z których użytkownicy innych telefonów już korzystają” — napisała firma we wpisie na blogu, w którym ogłosiła zmiany. „Niestety, Spotify i wszystkie usługi strumieniowego przesyłania muzyki w UE nadal nie są w stanie swobodnie dać konsumentom prostej możliwości kliknięcia linku w celu dokonania zakupu w aplikacji z powodu nielegalnych i drapieżnych podatków, których Apple nadal żąda, pomimo orzeczenia Komisji” — stwierdziła.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Spotify | Techcrunch