Katalog Produktów Allegro – nowy sposób prezentowania produktów

Od 1 października 2024 roku wszyscy użytkownicy zobaczą na platformie oferty zebrane w listy produktów – ma to ułatwić robienie zakupów.

Katalog Produktów Allegro

Wprowadzana zmiana to finalny etap procesu, który Allegro realizuje od kilku lat. Jego celem jest stworzenie Katalogu Produktów Allegro. Dzięki temu sprzedawcy będą mogli skupić się na kluczowych aspektach, takich jak warunki sprzedaży i jakość obsługi klienta, poświęcając mniej czasu na przygotowanie i wystawianie ofert.

Czym jest Katalog Produktów Allegro?

Allegro przeszło długą drogę od platformy aukcyjnej do nowoczesnego marketplace’u, zrzeszającego dziś około 150 tys. wyspecjalizowanych sprzedawców. Obecnie ulubiona platforma zakupowa Polaków intensywnie pracuje nad stworzeniem Katalogu Produktów, który uporządkuje oferty w sposób intuicyjny i przejrzysty.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: Allegro Smart! teraz w promocji 10 zł taniej na rok!

W praktyce oznacza to, że wszystkie oferty dotyczące tego samego produktu będą ze sobą powiązane. Na przykład, jeżeli kilku sprzedawców oferuje ten sam model telewizora, ich oferty zostaną połączone pod jednym produktem w katalogu na podstawie kodu EAN. W ten sposób klienci zobaczą listę produktów dopasowanych do ich wyszukiwania, a klikając w wybrany produkt, otrzymają zestawienie dostępnych ofert.

Zmiany dla klientów

Allegro chce uprościć i przyspieszyć proces zakupowy, umożliwiając szybkie porównanie wszystkich ofert dotyczących danego produktu. Z testów Allegro wynika, że klienci korzystający z listy produktów częściej dodają produkty do koszyka i dokonują zakupów.

Jak szacuje Allegro dla sprzedających na platformie oznacza to przynajmniej 6 milionów transakcji rocznie więcej. Co więcej, kupujący na stronie wyszukiwania zobaczą średnio ok. 4 razy więcej produktów, co znacząco ułatwi i przyspieszy ich zakupy.

Zmiany dla sprzedających

Dla sprzedających nowa lista produktów oznacza przede wszystkim zmianę w zakresie widoczności ich ofert oraz nowe szanse na zwiększenie sprzedaży. Dane platformy wskazują, że oferta reprezentująca dany produkt daje sprzedającym średnio nawet pięciokrotnie większe szanse na sprzedaż. Kluczowym zadaniem sprzedających staje się zatem optymalizacja ofert pod kątem uzyskania oznaczenia Top Oferta, co wiąże się z ceną oferty, jej jakością, jakością sprzedaży, zaangażowaniem klientów oraz czasem dostawy. Aby wspomóc sprzedawców, Allegro wprowadziło szereg narzędzi wspierających sprzedaż. Są to między innymi narzędzia do automatycznego zarządzania cenami, opcje promowania oraz Panel „Jakość mojej sprzedaży”, który na bieżąco sugeruje, co można poprawić, by osiągać lepsze wyniki.

Dodatkowo, Allegro oferuje narzędzia poprawiające widoczność ofert oraz wyjaśniające, jak je łączyć z produktami. Raport Allegro Analytics dostarcza szczegółowych danych na temat sprzedaży w ramach Top oferty, co pozwala lepiej zrozumieć korzyści z promowania ofert. Allegro organizuje również działania edukacyjne wspierające sprzedawców.

Oprócz strony z poradnikami sprzedaży, platforma 22 sierpnia 2024roku zorganizuje specjalny webinar, na którym przedstawi nowe zmiany i możliwości dla sprzedających.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Allegro