2 nowe produkty Sonos opóźnione, bo firma naprawia apkę…

Słuchawki Ace pomogły Sonosowi osiągnąć lepszy niż oczekiwano kwartał, ale nieudana premiera aplikacji firmy wkrótce będzie miała poważne konsekwencje.

Aplikacja mobilna Sonos (zdjęcie lifestyle)

Dyrektor generalny Sonosa Patrick Spence powiedział, że nowe słuchawki Ace miały mocny start i pomogły pobudzić „wzrost przychodów rok do roku”, który nieznacznie przekroczył oczekiwania firmy w ramach jej zysków za trzeci kwartał. Jednak ten sukces został natychmiast „przyćmiony” przez trwające problemy z przeprojektowaną aplikacją Sonos.

Firma opóźnia teraz dwie premiery nowego sprzętu, pierwotnie zaplanowane na późniejszy okres w tym roku, ponieważ wdraża podejście „wszystkie ręce na pokład” w celu naprawy aplikacji mobilnej. „Nie spocznę, dopóki nie znajdziemy się w sytuacji, w której rozwiążemy problemy i klienci znów będą zachwycać się Sonosem” — powiedział Spence podczas popołudniowej konferencji wynikowej.

Uważamy, że musimy skupić się na aplikacji przed wszystkim innym. Oznacza to opóźnienie dwóch głównych nowych wydań produktów, które zaplanowaliśmy na IV kwartał, dopóki nasze doświadczenie z aplikacją nie osiągnie poziomu jakości, jakiego my, nasi klienci i nasi partnerzy oczekujemy od Sonosa. Produkty miały być gotowe do sprzedaży w 4. kwartale.

— powiedział Spence w odpowiedzi na pytanie zadane podczas konferencji

Jednym z tych dwóch produktów jest prawdopodobnie kolejny flagowy soundbar Sonos o nazwie kodowej Lasso, o którym usłyszeliśmy po raz pierwszy w zeszłym miesiącu.

Spence opisał również szczegółowo problemy z aplikacją i to, jak Sonos planuje je rozwiązać. Firma pozostaje nieugięta, że przebudowa aplikacji i jej podstawowej infrastruktury „była właściwą rzeczą do zrobienia” dla przyszłości firmy – nowa aplikacja „ma modułową platformę programistyczną opartą na nowoczesnych językach programowania, która pozwoli nam szybciej wprowadzać więcej innowacji” — powiedział.

Ale Spence przyznaje teraz również, że projekt był realizowany w pośpiechu. „W przypadku aplikacji moje dążenie do szybkości przyniosło odwrotny skutek” — powiedział. „W miarę jak udostępnialiśmy nowe oprogramowanie coraz większej liczbie użytkowników, stało się oczywiste, że były uporczywe błędy, których nie odkryliśmy podczas testów. W rezultacie zbyt wielu naszych klientów ma gorsze doświadczenia niż te, których doświadczyli wcześniej”.

W zeszłym miesiącu Spence przeprosił za błędy, brakujące funkcje, niestabilną pracę systemu i inne problemy, na które natknęli się klienci od czasu wprowadzenia przeprojektowanej aplikacji w maju. Jeszcze dziś rano tymczasowa przerwa w działaniu usług w chmurze spowodowała problemy w niektórych systemach. Sonos obiecał aktualizacje aplikacji co dwa tygodnie, ponieważ stara się odzyskać zaufanie klientów. Aplikacja jest teraz w lepszym stanie niż dwa miesiące temu, ale niektóre funkcje, takie jak zarządzanie kolejkami, nie zostaną przywrócone do jesieni.

Na razie Sonos zwraca się o pomoc do wieloletnich ekspertów. „Poprosiłem Nicka Millingtona, pierwotnego architekta oprogramowania Sonos, aby zrobił wszystko, co konieczne, aby rozwiązać problemy z naszą nową aplikacją” — powiedział Spence. Członek zarządu Sonos Tom Conrad pomaga nadzorować wysiłki związane z udoskonalaniem aplikacji i „zapewnia”, że wszystko wróci do normy.

Wygląda również na to, że klienci Sonosa mogą spodziewać się pewnych oszczędności promocyjnych w nadchodzących tygodniach. „W tym kwartale wprowadzamy programy, aby wesprzeć i podziękować naszym klientom i partnerom za wytrwanie z nami w tym okresie i zmienić ich niezadowolenie w zachwyt” — powiedział Spence. Programy te będą trwały co najmniej sześć miesięcy do czwartego i pierwszego kwartału roku fiskalnego 2025.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Sonos | The Verge