Logitech rozważało „mysz na zawsze” w subskrypcji

Logitech pracowało nad „myszą na zawsze”, która mogłaby być oferowana z opłatą abonamentową za regularne aktualizacje oprogramowania.

Mysz na zawsze w subskrypcji – Logitech

Obecnie nie ma planów wypuszczenia takiego produktu, ale dyrektor generalna Logitecha Hanneke Faber wyjaśniła koncepcję podczas niedawnego wystąpienia w podcaście Decoder serwisu The Verge z Nilayem Patelem. Najwyraźniej zespół centrum innowacji Logitech w Irlandii pokazał Faber „mysz na zawsze”, która jest zaprojektowana do użytku na wiele lat. Jest „nieco cięższa” od standardowej myszy i ma „świetne oprogramowanie i usługi”, które są stale aktualizowane.

Pewnego dnia w Irlandii, w naszym centrum innowacji, jeden z członków naszego zespołu pokazał mi mysz na zawsze, porównując ją do zegarka. To fajny zegarek, nie jest super drogi, ale nie zamierzam go nigdy wyrzucać. Dlaczego więc miałbym wyrzucać mysz lub klawiaturę, skoro jest fantastycznej jakości, dobrze zaprojektowana mysz z obsługą oprogramowania? „Myszka na zawsze” to jedna z rzeczy, do których chcielibyśmy dążyć.

Logitech zamierza wydłużyć żywotność swoich produktów poprzez wprowadzenie większej liczby urządzeń premium, które można z czasem aktualizować. Oczywiście, ponieważ mysz jest jednorazowym zakupem, ciągłe aktualizacje oprogramowania musiałyby być finansowane za pośrednictwem jakiegoś rodzaju modelu usługowego.

Patel zapytał Faber, czy może sobie „wyobrazić mysz subskrypcyjną”, a ona odpowiedziała „możliwe”. Faber wyjaśniła, że ​​klienci „nigdy więcej nie będą musieli się martwić o [swoje myszy]”, co jest podobne do usług wideokonferencyjnych firmy Logitech.

Na pytanie, czy Logitech ma jakiś inny model monetyzacji niż opłaty subskrypcyjne lub reklama, Faber odpowiedziała, że ​​nie i że jest „zaintrygowana” myszą na zawsze, której towarzyszy model biznesowy oparty na aktualizacjach oprogramowania.

Kontynuujemy recykling i odnawianie produktów. Wszystko to jest dobre. Ale to powiedziawszy, jestem zaintrygowana myszą na zawsze lub rozwiązaniem do wideokonferencji na zawsze, które po prostu aktualizujesz oprogramowaniem i tworzysz wokół tego model biznesowy.

W wywiadzie Faber powiedziała również, że ​​może istnieć również model, w którym klienci wymieniają mysz na nowszą wersję, podobnie jak w przypadku programu aktualizacji iPhone’a.

Mysz na zawsze może być myszą, którą posiadasz, a my po prostu wysyłamy Ci aktualizacje oprogramowania, ale może to być również mysz, którą oddajesz w sklepie, a my ją odbieramy, odnawiamy i odsprzedajemy, co jest innym modelem biznesowym. Zaczynamy to robić, ale jeszcze nie na taką skalę, jakiej potrzebujemy.

Faber zauważyła, że ​​klienci wydają średnio około 26 USD na mysz lub klawiaturę, co jest „naprawdę niską kwotą” za „rzeczy, których używasz każdego dnia”. Powiedziała, że ​​jest „tak wiele miejsca na tworzenie większej wartości w tej przestrzeni, ponieważ sprawiamy, że ludzie są bardziej produktywni”.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Logitech | The Verge | Macrumors