Google stworzyło reklamę z okazji dodania obsługi RCS przez Apple’a

Nowa reklama Google’a promuje przyszłość międzyplatformowego wysyłania wiadomości tekstowych RCS, także na iPhone’ach.

RCS w niebieskim dymku z sercami - kadr ze spotu Google'a

Użytkownicy iPhone’a wkrótce uzyskają dostęp do Rich Communication Services (RCS) wraz z wydaniem aktualizacji mobilnego systemu operacyjnego iOS 18 we wrześniu 2024 roku, co zakończy długie oczekiwanie na tę funkcję. Jest to ukoronowanie wieloletniej kampanii Google’a na rzecz wprowadzenia RCS na iPhone’a, a Google świętuje to w najlepszy znany sobie sposób — za pomocą wideo.

➔ PRZECZYTAJ TAKŻE: 5 funkcji iMessage, które powinno mieć RCS

Spot podkreśla ulepszone wrażenia z przesyłania wiadomości, jakie oferuje RCS, oferując zdjęcia i filmy wyższej jakości, potwierdzenia odczytu, reakcje, szyfrowanie typu end-to-end (w przypadku czatów jeden na jeden) i wskaźniki pisania. Użytkownicy iPhone’a, którzy wcześniej mieli ograniczenia związane z SMS-ami i MMS-ami, tradycyjnymi protokołami przesyłania wiadomości, mogą teraz cieszyć się bogatszym w funkcje i nowocześniejszym doświadczeniem przesyłania wiadomości dzięki RCS.

RCS jest dostępny na urządzeniach z Androidem od kilku lat, a Google opowiada się za jego przyjęciem również na iPhone’ach. Firma podkreśliła znaczenie RCS dla płynnej komunikacji między platformami i urządzeniami, niezależnie od tego, czy użytkownicy mają urządzenia z systemem Android czy iOS.

RCS w niebieskim dymku i kadry ze spotu Google'a

Aby to podkreślić, Google rozpoczęło lata temu kampanię „Get the Message”, aby zmobilizować zarówno użytkowników Androida, jak i iOS do wpłynięcia na Apple w celu przyjęcia RCS. Jednak Apple nie ustąpiło. W końcu nadeszło rozwiązanie, gdy Unia Europejska nakazała firmie dodanie RCS dla użytkowników europejskich, na co Apple odpowiedziało, dodając go całkowicie dla wszystkich użytkowników w nadchodzącej aktualizacji iOS 18.

Dzięki iOS 18 użytkownicy iPhone’a będą mogli w końcu dołączyć do ekosystemu RCS, co umożliwi im komunikację z użytkownikami Androida, którzy już korzystają z możliwości RCS. Oznacza to, że użytkownicy iPhone’a będą teraz mieli dostęp do funkcji, takich jak potwierdzenia odczytu, wskaźniki pisania i udostępnianie multimediów o wyższej rozdzielczości podczas wysyłania wiadomości do użytkowników Androida.

Ten krok Apple’a w kierunku przyjęcia RCS jest znaczącym rozwojem w obszarze komunikacji mobilnej. Oznacza on przejście w kierunku bardziej ujednoliconego i interoperacyjnego środowiska przesyłania wiadomości, umożliwiając użytkownikom na różnych platformach skuteczniejszą i płynniejszą komunikację. Przyjęcie RCS przez oba główne systemy operacyjne urządzeń mobilnych, Android i iOS, ma na celu dalsze innowacje i udoskonalenie technologii przesyłania wiadomości.

Warto zauważyć, że chociaż RCS wprowadza wiele ulepszeń do przesyłania wiadomości, nie jest to idealne rozwiązanie. Szyfrowanie typu end-to-end, kluczowa funkcja dla prywatności i bezpieczeństwa, jest obecnie ograniczone do czatów jeden na jeden w wersji RCS firmy Google. Czaty grupowe w RCS nie mają jeszcze szyfrowania typu end-to-end, co jest ograniczeniem, które może niepokoić niektórych użytkowników. Dodatkowo, podstawowa wersja RCS, którą Apple zdecydowało się przyjąć, nie będzie obsługiwać rozszerzenia szyfrowania typu end-to-end firmy Google.

Pomimo tego ograniczenia wprowadzenie RCS na iPhone’y jest dużym krokiem naprzód. To wygrana dla użytkowników, którzy mogą teraz cieszyć się bogatszym w funkcje i spójniejszym doświadczeniem przesyłania wiadomości na różnych platformach. To również wygrana dla branży, ponieważ zmierza ona w kierunku większej interoperacyjności i standaryzacji w przesyłaniu wiadomości.

Obejrzyj wideo pt. RCS and the future of cross-platform texting:

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Google | PhoneArena